6 SID.ir | تجزيه و تحليل مزيت نسبي صادراتي گروه هاي مختلف صنايع غذايي ايران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تجزيه و تحليل مزيت نسبي صادراتي گروه هاي مختلف صنايع غذايي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
 
چکیده: 

از جمله عوامل موثر در تعيين راهبرد مناسب برونگرا در توسعه اقتصادي هر كشور، تحت عنوان راهبرد توسعه صادرات، دارا بودن مزيت نسبي در توليد و صادرات است. در اين زمينه، معيارهاي بسياري از سوي برخي از اقتصاد دانان نظير بالاسا، هيلمن، والراس، يتسن و … ارايه شده است. از جمله اين معيارها كه بيشتر بر مزيت نسبي صادراتي بر اساس عملكرد صادراتي كشورها در گروه هاي كالايي مختلف تاكيد دارد، "معيار مزيت نسبي آشكار بالاسا" و "شرط هيلمن" است.
در اين مقاله كوشيده ايم با توجه به اهميتي كه
توسعه صنايع صادراتي كاربر در جهت رفع معضل بيكاري در كشور دارد، اقلام مزيت دار صادراتي در صنايع غذايي كشور را شناسايي و تجزيه و تحليل كنيم تا زمينه هاي داراي امكان توسعه صادرات معرفي شود. بي شك سرمايه گذاري مناسب در اين گونه صنايع، كه هم مزيت نسبي صادراتي و هم امكان اشتغال زايي بيشتر دارد، در جهت مقابله با نگراني و چالش اساسي اقتصاد كشور در زمينه معضل بيكاري، بسيار موثر خواهد بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 178
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی