برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبك يادگيري دروس نظري: تجارب و درك دانشجويان پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار راه دکتری، مشهد
 
چکیده: 

مقدمه: سبك يادگيري در آموزش پرستاري كمتر مورد توجه قرار گرفته است. اين مطالعه با هدف جستجو، توصيف و تفسير درك و تجارب دانشجويان پرستاري از سبك يادگيري انجام شده است. در اين مقاله چند گانگي سبك يادگيري دانشجويان در دروس نظري ارايه مي گردد.
روش ها: در اين مطالعه كيفي با روش نمونه گيري هدفمند، 16 نفر از دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد در ترم هاي مختلف تحصيلي انتخاب و از مصاحبه عميق و نيمه ساختاريافته استفاده شد. كليه مصاحبه ها ضبط و سپس به صورت مكتوب درآمد و با استفاده از روش تحليل مقايسه اي مداوم، مطابق روش استراوس و كوربين، تحليل شدند.
نتايج: سبك يادگيري دانشجويان در دروس نظري به عنوان طبقه اصلي داراي هشت زيرطبقه و شامل: يادگيري با پرسش و پاسخ، يادگيري از مثال، داستان و مصاديق عيني (تجسم يا شكل سازي در ذهن)، يادگيري مشاهده اي و ديداري، يادگيري از طريق سازمان دهي محتوا، يادگيري از طريق تمرين و تكليف، يادگيري از طريق مشاركت فعال و همكاري (مشاركت داده شدن)، يادگيري از طريق به فكر وا داشته شدن و برانگيخته شدن، يادگيري از طريق گوش دادن و يادداشت برداري بود.
نتيجه گيري: بر حسب نوع محتوا، محيط و شرايط آموزش، دانشجويان از سبك هاي گوناگون و در مواردي تركيبي از آنها استفاده مي كنند. سبك يادگيري دانشجويان تا حد زيادي تحت تأثير سبك ياددهي مربيان است و آنها بيشتر بر روي سبك ياددهي خود و كامل كردن سرفصل هاي برنامه ريزي شده تمركز دارند. مربيان، دانشجويان و برنامه ريزان پرستاري مي توانند از سبك هاي معرفي شده در اين مطالعه براي اصلاح و بهبود كيفيت آموزش پرستاري استفاده نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کریمی مونقی، ح.، و دباغی، ف.، و اسکویی، س.، و وهویلاینن جولکانن، ک. (1388). سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 9(1 (پیاپی 21)), 41-54. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=91721



Vancouver : کپی

کریمی مونقی حسین، دباغی فاطمه، اسکویی سیده فاطمه، وهویلاینن جولکانن کاتری. سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1388 [cited 2021July27];9(1 (پیاپی 21)):41-54. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=91721



IEEE : کپی

کریمی مونقی، ح.، دباغی، ف.، اسکویی، س.، وهویلاینن جولکانن، ک.، 1388. سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 9(1 (پیاپی 21)), pp.41-54. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=91721.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 107 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی