برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  39 , شماره  1 ; از صفحه 23 تا صفحه 40 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه مهارت هاي اجتماعي و مشکلات رفتاري دانش آموزان با نشانگان داون سنين دبستان از نظر معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر، مقايسه مهارت هاي اجتماعي و مشکلات رفتاري دانش آموزان با نشانگان داون مدارس استثنايي شهر تهران بود. جامعه آماري پژوهش حاضر را تمامي دانش آموزان دختر و پسر دبستاني 7 تا 12 سال با نشانگان داون در مدارس استثنايي شهر تهران در سال تحصيلي 1385-86 تشکيل دادند. براي انتخاب نمونه، از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي استفاده شد که در مجموع، 129 کودک داراي نشانگان داون (58 دختر و 71 پسر) انتخاب و پرسشنامه ها در اختيار معلمان آن ها قرار گرفت. در اين مطالعه، جهت سنجش ميزان مهارت هاي اجتماعي و مشکلات رفتاري، از پرسشنامه نظام درجه بندي مهارت هاي اجتماعي (SSRS) گرشام و اليوت استفاده گرديد. جهت تحليل داده ها، از آزمون t گروه هاي مستقل استفاده شد. نتايج اين پژوهش نشان داد که در مقياس هاي همکاري، قاطعيت، خويشتن داري، برون گرايي و بيش فعالي بين دخترها و پسرها تفاوت معناداري وجود دارد (p<0.001). در مقياس درون گرايي، تفاوت معناداري بين دو گروه دختر و پسر مشاهده نشد (p=0.42). از يافته هاي به دست آمده، مي توان نتيجه گيري کرد که در کودکان با نشانگان داون، دخترها داراي مهارت هاي اجتماعي بيشتري نسبت به پسرها هستند و پسرها مشکلات رفتاري بيشتري نسبت به دخترها دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شاهی، ی.، و افروز، غ.، و میرزمانی بافقی، س. (1388). مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی, 39(1), 23-40. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90646



Vancouver : کپی

شاهی یوسف، افروز غلامعلی، میرزمانی بافقی سیدمحمود. مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی. 1388 [cited 2021December04];39(1):23-40. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90646



IEEE : کپی

شاهی، ی.، افروز، غ.، میرزمانی بافقی، س.، 1388. مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 39(1), pp.23-40. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90646.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 214 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی