برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

وضعيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: ارتقاي كيفيت آموزش باليني، مستلزم بررسي مستمر وضعيت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. اين مطالعه با هدف تعيين وضعيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران صورت گرفت.روش كار: در اين مطالعه توصيفي در سال تحصيلي 84-83 از كليه دانشجويان ترم آخر كارشناسي پيوسته پرستاري و كارداني مامايي (250 نفر) خواسته شد كه پرسش نامه اي 36 سوالي را به صورت خود ايفا تكميل نمايند.يافته ها: مهم ترين نقاط قوت آموزش باليني بر اساس ميانگين نمرات به ترتيب مربوط به "حضور به موقع دانشجو در بخش" (06/89)، "حضور به موقع مربي در بخش" (05/85)، "رعايت پيش نيازهاي دروس كارآموزي" (5/82)، "برخورد مناسب مربي با دانشجو" (1/74)، "علاقمندي مربي باليني به كار"(92/73)، "سابقه كار باليني مربي" (1/73) و مهم ترين نقاط ضعف آموزش باليني به ترتيب مربوط به "استفاده از وسايل كمك آموزشي در محيط باليني" (84/9)، "تعداد كافي دانشجو در بخش" (91/14) و "وجود امكانات رفاهي" (68/19) بودند.نتيجه گيري: گرچه برخي از ابعاد عرصه هاي آموزش باليني خوب و عالي است، اما تقويت جنبه هاي مثبت و اصـلاح نقـايص مـي توانـد گامي موثر در راستاي ارتقاي كيفيت آموزش باليني باشد و با ارزيابي هاي مكرر عرصه هاي باليني و مقايسه وضـعيت موجـود بـا وضـعيت قبل و يا بعد، نقاط ضعف و قوت موثر در آموزش باليني شناسايي گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

برازپردنجانی، ش.، و فریدونی مقدم، م.، و لوری زاده، م. (1387). وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 5(2), 102-112. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89008



Vancouver : کپی

برازپردنجانی شهرام، فریدونی مقدم مالک، لوری زاده محمدرضا. وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1387 [cited 2022January19];5(2):102-112. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89008



IEEE : کپی

برازپردنجانی، ش.، فریدونی مقدم، م.، لوری زاده، م.، 1387. وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 5(2), pp.102-112. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89008.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی