برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  3 , شماره  10 ; از صفحه 143 تا صفحه 164 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير روش تدريس يادگيري مشارکتي بر عزت نفس، مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان (دبيرستان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
به منظور بررسي تاثير روش تدريس يادگيري مشارکتي بر عزت نفس، مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهرستان ماهنشان در درس روانشناسي، 99 دانش آموز از بين دبيرستان هاي پسرانه اين شهرستان به صورت تصادفي انتخاب شد. پس از همتاسازي آزمودني ها يک کلاس به عنوان گروه آزمايش و يک کلاس به عنوان گروه کنترل مورد بررسي قرار گرفت. حجم نمونه بعد از همتاسازي دانش آموزان دو گروه، به 20 نفر در هر کلاس رسيد. روش تدريس يادگيري مشارکتي به مدت يک نيمسال تحصيلي در گروه آزمايش اجرا شد و گروه کنترل به شيوه سنتي آموزش ديد. نتايج مقايسه پيش آزمون و پس آزمون نشان داد که روش يادگيري مشارکتي بر مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان تاثير مثبتي گذاشت اما چنين تاثيري بر عزت نفس دانش آموزان مشاهده نگرديد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یاریاری، ف.، و کدیور، پ.، و میرزاخانی، م. (1387). بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز), 3(10), 143-164. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87854



Vancouver : کپی

یاریاری فریدون، کدیور پروین، میرزاخانی محمد. بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز). 1387 [cited 2022January25];3(10):143-164. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87854



IEEE : کپی

یاریاری، ف.، کدیور، پ.، میرزاخانی، م.، 1387. بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز), [online] 3(10), pp.143-164. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87854.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 995 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی