نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  4 , شماره  11 ; از صفحه 99 تا صفحه 117 .
 
عنوان مقاله: 

چارچوب ادراکي رشته آموزش زبان فارسي در دانشگاه ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
 
چکیده: 
شواهد گوناگون حاكي از آن است كه دانش آموزان و دانشجويان در مدارس و دانشگاه ها، زبان فارسي را به خوبي نمي  آموزند و در فراگيري مهارت هاي چهارگانه زبان فارسي مشكلاتي دارند و اين در حالي است كه ساعات زيادي در مدارس و دانشگاه ها صرف آموزش زبان فارسي مي شود، اما نتايج آن رضايت بخش نيست، چرا كه تربيت متخصص آموزش زبان فارسي در دانشگاه ها و مراكز تربيت معلم پاسخ گوي نيازهاي مدارس و دانشگاه ها نيست. بازنگري در برنامه درسي تربيت معلم زبان فارسي و توسعه اين رشته در دوره تحصيلات تكميلي مي تواند نيروهاي متخصص را به سامانه آموزش زبان فارسي وارد كند و بستر مناسب براي پژوهش در اين حوزه را فراهم سازد.در اين مقاله ضمن بررسي وضعيت كنوني تربيت متخصص زبان فارسي در دانشگاه ها و مراكز تربيت معلم، چارچوب مفهومي جديدي با رويكرد ميان رشته اي و درهم تنيده يا  Interdiseiplinaryبراي تاسيس رشته آموزش زبان فارسي تعريف شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سبحانی، ع. (1387). چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها . ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی), 4(11), 99-117. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87387



Vancouver : کپی

سبحانی عبدالرضا. چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها . ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی). 1387 [cited 2022May20];4(11):99-117. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87387



IEEE : کپی

سبحانی، ع.، 1387. چارچوب ادراکی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها . ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی), [online] 4(11), pp.99-117. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=87387.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 365 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی