برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
دي 1380 , دوره  9 , شماره  36 ; از صفحه 1 تا صفحه 14 .
 
عنوان مقاله: 

روح تعليم و تربيت قرون وسطي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مبانی فلسفی- اجتماعی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
 
چکیده: 

قرون وسطي دوره اي به طول ده قرن را تشكيل مي دهد و همراه نام آن ظلمت و رنج تداعي مي شود. در حالي كه دين متعالي مسيحيت بنيان نظام حاكم بر آن عصر را مي سازد. مقاله در جستجوي يافتن روح تعليم و تربيت در قرون وسطي، با اشاره اي به تاريخ آغاز مي شود. آنگاه در بخش اول، نظام تعليم و تربيت اين عصر را شامل نظريه، مراحل، محتوا، نهادهاي آموزش و پرورش بررسي مي كند. در بخش دوم، به بررسي مباني آموزش و پروش قرون وسطي مي پردازد. اين مباني را تعاليم دين مسيحيت، فلسفه قرون وسطي و نيز هنر اين عصر مي سازد. مقاله با تحليل محتوا و مضامين در اين سه منبع، عناصر موجود در روح تعليم و تربيت قرون وسطي را مشخص و آنگاه نحوه تاثير گذاري اين عناصر را بر تعليم و تربيت تبيين مي كند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ایروانی، ش. (1380). روح تعلیم و تربیت قرون وسطی. دانشور پزشکی, 9(36), 1-14. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8721



Vancouver : کپی

ایروانی شهین. روح تعلیم و تربیت قرون وسطی. دانشور پزشکی. 1380 [cited 2021August02];9(36):1-14. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8721



IEEE : کپی

ایروانی، ش.، 1380. روح تعلیم و تربیت قرون وسطی. دانشور پزشکی, [online] 9(36), pp.1-14. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8721.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 782 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی