برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1387 , دوره  2 , شماره  3 ; از صفحه 193 تا صفحه 199 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه نحوه بازشناسي حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران ابتدای جاده لشگرک، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، گروه روانشناسی
 
چکیده: 

مقدمه: حالات خلقي، متغيرهاي شناختي بسياري از جمله توجه و حافظه را تحت تاثير قرار مي دهد. بنابراين هدف از پژوهش حاضر مقايسه نحوه بازشناسي حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعي و افراد عادي در ميان دانش آموزان تهراني است.
روش: در اين پژوهش با استفاده از نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي از ميان 200 نفر دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر تهران 60 دانش آموز انتخاب شدند. كليه آزمودني ها به گويه هاي پرسشنامه سنجش علايم هراس اجتماعي مشاوري (1380) و مجموعه واژگان داراي بار عاطفي اضطراب اجتماعي و خنثي پاسخ دادند. حافظه بازشناسي از طريق بازشناسي واژگان مورد ارزيابي قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون
t در سطح 0.99 اطمينان بررسي شد.
يافته ها: سوگيري حافظه نسبت به واژگان داراي بار عاطفي در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعي در مقايسه با افراد عادي معنادار بود.
نتيجه گيري: اضطراب در افراد مبتلا منجر به سوگيري حافظه اي در بازشناسي واژگان و اطلاعات داراي بار عاطفي مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارع، ح.، و قنبریها، ن.، و سعدی پور، ا. (1387). مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی. مجله علوم رفتاری, 2(3), 193-199. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=86162



Vancouver : کپی

زارع حسین، قنبریها ناهید، سعدی پور اسماعیل. مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی. مجله علوم رفتاری. 1387 [cited 2021September23];2(3):193-199. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=86162



IEEE : کپی

زارع، ح.، قنبریها، ن.، سعدی پور، ا.، 1387. مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دانش آموزان با و بدون اضطراب اجتماعی. مجله علوم رفتاری, [online] 2(3), pp.193-199. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=86162.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی