برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1387 , دوره  38 , شماره  3 ; از صفحه 89 تا صفحه 113 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه ابن سينا در باب تعليم و تربيت (مباني، اصول، اهداف، محتوا، روش)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مباني، اصول، اهداف، محتوا و روش هاي تعليم و تربيت، همواره از مهم ترين مسايلي بوده است که در عرضه علوم تربيتي مورد توجه قرار گرفته است. درباره اين ابعاد از تعليم و تربيت، ميان صاحب نظران و مربيان بزرگ توافق نبوده است. در ميان انديشمندان اسلامي، ابن سينا به عنوان فيلسوف مکتب مشا نه تنها داراي آراي مستقيمي در اين موارد است، بلکه به نظر مي رسد که با توجه به متون گوناگوني که از انديشمند در دسترس است، بتوان به دلالت هايي که بتواند براي پژوهشگران و علاقه مندان مفيد واقع شوند دست يافت. به اميد آن که اين تحقيق بتواند بابي نو براي پژوهش و انديشه ورزي در مورد اين فيلسوف و مربي گران قدر بگشايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زیباکلام مفرد، ف.، و حیدری، س. (1387). بررسی دیدگاه ابن سینا در باب تعلیم و تربیت (مبانی, اصول, اهداف, محتوا, روش). روانشناسی و علوم تربیتی, 38(3), 89-113. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=85553



Vancouver : کپی

زیباکلام مفرد فاطمه، حیدری سمیرا. بررسی دیدگاه ابن سینا در باب تعلیم و تربیت (مبانی, اصول, اهداف, محتوا, روش). روانشناسی و علوم تربیتی. 1387 [cited 2021August04];38(3):89-113. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=85553



IEEE : کپی

زیباکلام مفرد، ف.، حیدری، س.، 1387. بررسی دیدگاه ابن سینا در باب تعلیم و تربیت (مبانی, اصول, اهداف, محتوا, روش). روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 38(3), pp.89-113. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=85553.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 670 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی