برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي راهکارهاي بازاريابي براي ترويج و توسعه رشته هاي ورزشي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
 
چکیده: 
در پژوهش حاضر، با هدف بررسي راهکارهاي بازاريابي براي ترويج و توسعه رشته هاي ورزشي در ايران، عوامل مورد مطالعه در بازاريابي شناسايي و کاربرد آنها در توسعه ورزش هاي همگاني و قهرماني به عنوان راهکارهاي بازاريابي ورزشي در قالب چهار عامل تبليغات، حاميان مالي، رسانه هاي گروهي و گردشگري ورزشي بررسي شد. آزمودني هاي تحقيق 40 نفر از مديران و دست اندرکاران ورزش کشور ايران از سازمان تربيت بدني و کميته ملي المپيک بودند که به صورت تمام شمار (N=n) انتخاب شدند. با توجه به پيمايشي بودن تحقيق حاضر، پرسشنامه محقق ساخته اي بر اساس مقياس پنج گزينه اي ليکرت طراحي و پس از روايي و پايايي سنجي، بين آزمودني ها توزيع شد و با استفاده از نرم افزار ،SPSS داده ها استخراج و از طريق آزمون آماري کاي اسکوئر و ضريب کرامر وي تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد که بين نوع تبليغات، حمايت مالي و حمايت رسانه هاي گروهي با ميزان توسعه و ترويج رشته هاي ورزشي در بعد قهرماني و همگاني در ايران رابطه معني داري وجود دارد، درحالي که بين ميزان استفاده از گردشگري ورزشي و توسعه و ترويج رشته هاي ورزشي در ايران در هر سه مورد به کار برده شده در تحقيق، رابطه معني داري مشاهده نشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قیامی راد، ا.، و محرم زاده، م. (1388). بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشته های ورزشی در ایران. حرکت, -(پیاپی 39), 175-192. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84784



Vancouver : کپی

قیامی راد امیر، محرم زاده مهرداد. بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشته های ورزشی در ایران. حرکت. 1388 [cited 2022January22];-(پیاپی 39):175-192. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84784



IEEE : کپی

قیامی راد، ا.، محرم زاده، م.، 1388. بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشته های ورزشی در ایران. حرکت, [online] -(پیاپی 39), pp.175-192. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84784.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 699 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی