4 SID.ir | تحليل محتوا روشي پر کاربرد در مطالعات علوم اجتماعي، رفتاري و انساني، با تاکيد بر تحليل محتواي کتاب هاي درسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل محتوا روشي پر کاربرد در مطالعات علوم اجتماعي، رفتاري و انساني، با تاکيد بر تحليل محتواي کتاب هاي درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

روش تحليل محتوا يکي از پز کاربردترين روش هاي تحقيق در مطالعات علوم اجتماعي، رفتاري و انساني است. در نظام آموزشي فعلي کشور، کتاب درسي مهم ترين ابزار آموزش و در بردارنده محتواي برنامه هاي درسي است؛ از اين رو، بررسي محتواي کتاب هاي درسي، به دلايل مختلف همچون مطابقت با اهداف برنامه درسي يا شناسايي نقاط قوت و ضعف کتاب هاي درسي، امري ضروري است. اين بررسي مي تواند به روش هاي مختلفي صورت گيرد که تحليل محتوا از متداول ترين اين روش هاست.
مقاله حاضر تلاش مي نمايد، ضمن معرفي تحليل محتوا، مدل ها، تکنيک ها و روش هاي متداول در تحليل محتواي کتاب هاي درسي را توضيح دهد. در اين معرفي تمام مدل ها، تکنيک ها و روش ها در دو گروه کلي فرمول هاي خوانايي و ابزارهاي فهرستي دسته بندي شده اند که مشخصات، ويژگي ها و موارد استفاده ابزارهاي فهرستي در اين مقاله تشريح مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1175
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی