برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي عنصر قيمت از عناصر آميخته بازاريابي ورزشي در ليگ حرفه اي فوتبال ايران و مقايسه وضعيت موجود با ليگ هاي کره جنوبي و ژاپن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
براي دستيابي به دو هدف رشد و بقا به عنوان اهداف بلند مدت هر رشته ورزشي، سازمان هاي ورزشي مي بايست توانايي رقابت داشته باشند که اين مهم، به مدد استفاده از دستاوردهاي بازريابي ورزشي امکان پذير مي گردد. پژوهش حاضر با هدف بررسي وضعيت ليگ فوتبال حرفه اي ايران شکل گرفته است. از ميان عناصر چهار گانه آميخته بازاريابي ورزشي سعي در توصيف عنصر قيمت در ليگ فوتبال حرفه اي ايران و نيز مقايسه وضعيت مولفه هاي تشکيل دهنده قيمت در ميان ليگهاي فوتبال ايران، و دو کشور منتخب آسيايي ژاپن و کره جنوبي شده است. در اين مطالعه ابتدا با بررسي پيشينه موجود، مولفه هاي تشکيل دهنده قيمت در ليگ فوتبال ايران شناسايي، تلخيص، تلفيق و تکميل گرديد و در مجموع 16 مولفه نهايي مبناي طراحي سوالات پرسشنامه قرار گرفت. سپس پرسشنامه مذكور در ميان مديران باشگاه هاي حاضر در ليگ برتر فوتبال ايران، ژاپن و کره جنوبي توزيع گرديد. در ادامه داده هاي بدست آمده با توجه به چارچوب مطالعه، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت تا وضعيت فعلي و اولويت هر يک از مولفه ها (بر اساس اهميت آنها) در ليگ فوتبال ايران، کره جنوبي و ژاپن مشخص گردد. نتايج حاصل از اين مطالعه حاکي از آنست که از ديدگاه مديران باشگاهها، اکثريت متغيرهاي مورد بررسي در ليگ ايران از وضعيت چندان مطلوبي برخوردار نمي باشند و در اين ميان ليگ ژاپن نسبت به ليگ هاي ايران و کره جنوبي از وضعيت مناسبتري برخوردار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدکاظمی، ر.، و تندنویس، ف.، و خبیری، م. (1387). بررسی عنصر قیمت از عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی در لیگ حرفه ای فوتبال ایران و مقایسه وضعیت موجود با لیگ های کره جنوبی و ژاپن. علوم حرکتی و ورزش, 6(12), 121-132. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84150



Vancouver : کپی

محمدکاظمی رضا، تندنویس فریدون، خبیری محمد. بررسی عنصر قیمت از عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی در لیگ حرفه ای فوتبال ایران و مقایسه وضعیت موجود با لیگ های کره جنوبی و ژاپن. علوم حرکتی و ورزش. 1387 [cited 2022January21];6(12):121-132. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84150



IEEE : کپی

محمدکاظمی، ر.، تندنویس، ف.، خبیری، م.، 1387. بررسی عنصر قیمت از عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی در لیگ حرفه ای فوتبال ایران و مقایسه وضعیت موجود با لیگ های کره جنوبی و ژاپن. علوم حرکتی و ورزش, [online] 6(12), pp.121-132. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=84150.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 421 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی