برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 35 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تطبيقي نظام برنامه درسي تربيت معلم در کشورهاي انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزي و ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، شناسايي برنامه درسي نظام تربيت معلم کشورهاي انگلستان، فرانسه، ژاپن، مالزي و ايران است. در اين پژوهش شباهتها و تفاوتهاي عناصر برنامه درسي کشورهاي مذکور به منظور ارايه پيشنهاداتي کاربردي براي بهبود بخشيدن به برنامه درسي نظام تربيت معلم ايران بررسي و مقايسه شده است. اين پژوهش يک پيمايش تطبيقي است. اطلاعات مورد نياز آن براي پاسخگويي به پرسشها از طريق اسناد و مدارک کتابخانه اي و گزارشهاي تحقيقي و جستجو در شبکه جهاني اينترنت مرتبط و سايتهاي وزارت آموزش و پرورش کشورهاي مورد مطالعه گردآوري شده است. الگوي مورد استفاده در اين زمينه، الگو بردي است. مهمترين نتايج بدست آمده نشان داده است که:
کيفيت بخشي به نظام تربيت معلم هدف اصلي و يادگيري مادام العمر هدف اختصاصي اين نظام در کشورهاي مورد مطالعه است. به منظور دستيابي به اين هدف راهبردهاي تلفيق تئوري و عمل، توازن تئوري و عمل در برنامه درسي، تدوين استانداردهاي تربيت معلم، تلفيق فاوا در برنامه درسي تربيت معلم، برقراري ارتباط مستمر ميان نظام تربيت معلم پيش از خدمت با دانشگاهها و مدارس، برقراري ارتباط ميان آموزشهاي پيش از خدمت و ضمن خدمت و ايجاد هماهنگي ميان نهادهاي اداره کننده تربيت معلم در اين کشورها در نظر گرفته شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

ملایی نژاد، ا.، و ذکاوتی قراگوزلو، ع. (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان, ژاپن, فرانسه, مالزی و ایران. نوآوری های آموزشی, 7(26), 35-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=83680



Vancouver : کپی

ملایی نژاد اعظم، ذکاوتی قراگوزلو علی. بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان, ژاپن, فرانسه, مالزی و ایران. نوآوری های آموزشی. 1387 [cited 2021April20];7(26):35-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=83680



IEEE : کپی

ملایی نژاد، ا.، ذکاوتی قراگوزلو، ع.، 1387. بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان, ژاپن, فرانسه, مالزی و ایران. نوآوری های آموزشی, [online] 7(26), pp.35-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=83680.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 2122 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی