نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1387 , دوره  12 , شماره  46 ; از صفحه 89 تا صفحه 117 .
 
عنوان مقاله: 

کاربرد فناوري اطلاعات (IT) در مزيت رقابتي پايدار، مطالعه موردي شركت هاي توليدي برتر ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
سازمان ها همواره به دنبال کسب برتري در بازارهاي سنتي (غير اينترنتي) از طريق سخت كوشي و تكيه بر منابع و قابليت هاي موجود و در بازارهاي مدرن و اينترنتي با تکيه بر فناوري اطلاعات و ارتباطات بوده اند. بنگاه ها در بازارهاي الکترونيکي مزيت رقابتي خود را بر پايه شايستگي هاي اطلاعاتي و ارتباطي تعيين مي کنند. چنانچه بنگاه ها از شايستگي هاي اطلاعاتي و ارتباطي بالايي برخوردار باشند، به نوعي از شايستگي استراتژيک برخور دارند و چنانچه اين شايستگي ها کم باشند، شايستگي بنگاه ها عملياتي محسوب مي شود. بر اين اساس مي توان شايستگي هايي که تعيين کننده مزيت رقابتي در بنگاه مي شوند را در قالب سه شايستگي اطلاعاتي، ارتباطي و عملياتي در نظر گرفت.هدف مطالعه حاضر شناسايي مزيت هاي رقابتي بنگاه ها در بازارهاي اينترنتي و ارزيابي مزيت هاي رقابتي پايدار اينترنتي شركت هاي توليدي برتر ايران مي باشد. داده هاي تحقيق حاضر از جامعه شرکت هاي برتر توليدي ايران و از يک نمونه 44 تايي با 32 پاسخ قابل تحليل گردآوري شده و با استفاده از آزمون t مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آقازاده، ه.، و اسفیدانی، م. (1387). کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در مزیت رقابتی پایدار, مطالعه موردی شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی, 12(46), 89-117. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82714



Vancouver : کپی

آقازاده هاشم، اسفیدانی محمدرحیم. کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در مزیت رقابتی پایدار, مطالعه موردی شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی. 1387 [cited 2022May19];12(46):89-117. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82714



IEEE : کپی

آقازاده، ه.، اسفیدانی، م.، 1387. کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در مزیت رقابتی پایدار, مطالعه موردی شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی, [online] 12(46), pp.89-117. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82714.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 586 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی