نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبك هاي يادگيري دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: يادگيري و بهبود آن محور فعاليت تمام نهادهاي آموزشي است. يكي از مهم ترين عوامل بسيار موثر بر يادگيري دانشجويان، سبك هاي يادگيري آنهاست. آگاهي از نوع سبك يادگيري مورد استفاده دانشجويان از يك طرف به اساتيد كمك مي كند تا به دانشجويان در استفاده بهينه از انواع سبك هاي يادگيري مختلف كمك كنند و از طرف ديگر اساتيد مي توانند روش آموزش خود را متناسب با سبك يادگيري دانشجويان خويش تغيير داده تا به بالاترين بازده آموزشي دست يابند. اين پژوهش با هدف شناسايي سبك هاي يادگيري دانشجويان پزشکي در سال 1386 انجام شد.روش كار: در اين مطالعه توصيفي پرسشنامه اي حاوي سوالات دموگرافيك و سياهه سبك هاي يادگيري كلب (kolbـLSI) در بين كل دانشجويان پزشكي كه در نيم سال اول سال تحصيلي 87-86 در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند مشغول به تحصيل بودند، توزيع گرديد. اين ابزار سبك هاي يادگيري را در چهار گروه همگرا، انطباق يابنده، جذب کننده و واگرا، تقسيم بندي مي نمايد.يافته ها: از 267 پرسشنامه توزيع شده، در نهايت 175 دانشجو، با تکميل پرسشنامه در اين مطالعه شرکت کردند. 68 درصد دانشجويان مورد مطالعه دختر و بقيه پسر و ميانگين (انحراف معيار±) سن دانشجويان مورد مطالعه (±2.5) 22 سال نمره معدل آنها (±1.5) 16.5 بود. درصد انواع سبك هاي يادگيري دانشجويان به ترتيب، همگرا 52 درصد، جذب كننده 28.6 درصد، واگرا 9.7 درصد و انطباق يابنده 9.7 درصد بود. بين نوع سبک يادگيري و متغيرهاي سن، جنس، مقطع تحصيلي و معدل دانشجويان ارتباط معني داري وجود نداشت.نتيجه گيري: با توجه به اين كه افراد داراي سبك يادگيري همگرا بيشترين توانايي را در كاربرد علمي انديشه ها و نظريه ها دارند و بيشتر در حل مساله توانمند هستند، لذا شايسته است كه مدرسان دانشگاه با تغيير روش هاي سنتي آموزش به سوي روش هاي نوين آموزش مانند روش هاي آموزش بر مبناي حل مساله و پزشکي مبتني بر شواهد در يادگيري مطالب حجيم پزشکي به دانشجويان کمک بيشتري نمايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کلباسی، س.، و ناصری، م.، و شریف زاده، غ.، و پورصفر، ع. (1387). سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 5(1), 10-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82602



Vancouver : کپی

کلباسی سعید، ناصری محسن، شریف زاده غلامرضا، پورصفر علی. سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1387 [cited 2022June26];5(1):10-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82602



IEEE : کپی

کلباسی، س.، ناصری، م.، شریف زاده، غ.، پورصفر، ع.، 1387. سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 5(1), pp.10-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=82602.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 481 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی