برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  4 , شماره  16 ; از صفحه 387 تا صفحه 398 .
 
عنوان مقاله: 

ساختار عاملي فهرست تنيدگي ناشي از انتظارهاي تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت معلم
 
چکیده: 

به منظور بررسي ساختار عاملي و ويژگيهاي روان سنجي فهرست تنيدگي ناشي از انتظارهاي تحصيلي AESI) انگ و هوان، 2006)، 143 پسر و 182 دختر دبيرستاني فهرست تنيدگي ناشي از انتظارهاي تحصيلي (AESI)‏ و فرم کوتاه مقياس ترس از ارزيابي منفي (FNES-B؛ لري، 1983) را تكميل كردند. تحليل عاملي اکتشافي دو عامل انتظارهاي والدين/معلمان و انتظارهاي خود را تاييد كرد. نتايج تحليل عاملي تاييدي ضمن حمايت از ساختار عاملي به دست آمده از تحليل عاملي اكتشافي، نشان دادند که الگوي دو عاملي AESI در مقايسه با الگوي تك عاملي برازش بهتري با داده ها دارد. همبستگي مثبت معنادار بين نمره هاي مقياس ترس از ارزيابي منفي با نمره هاي زير مقياسها و نمره کل AESI مبين روايي همگراي اين فهرست بود. همساني دروني زير مقياسها و عامل كلي AESI مناسب بود. نتايج پژوهش حاضر، ثبات ساختار عاملي AESI و اعتبار اين فهرست را براي سنجش تنيدگي ناشي از انتظارهاي تحصيلي در دانش آموزان ايراني نشان دادند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 124
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی