نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير نقاشي درماني در كاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير نقاشي درماني در كاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني آموزش پذير انجام گرديده است. بدين منظور, شصت نفر از دانش آموزان پسر عقب ماندده ذهني كه داراي رفتارهاي پرخاشگرانه بوده اند، از چهار منطقه آموزشي شهر تهران, از طريق روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. روش پژوهش آزمايشي و براساس طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه كنترل و انتساب تصادفي صورت گرفته است؛ و از پرسش نامه سنجش رفتارهاي پرخاشگرانه, كه توسط والدين تكميل گرديده, به عنوان پيش آزمون استفاده گرديد. پس از تشكيل دو گروه همتاي سي نفري, برنامه نقاشي درماني به مرحله اجرا درآمد, تحليل داده ها حاكي از كاهش معنادار رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهني در گروه آزمايشي بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

به پژوه، ا.، و نوری، ف. (1381). تاثیر نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهنی . روانشناسی و علوم تربیتی, 32(2), 155-170. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8213



Vancouver : کپی

به پژوه احمد، نوری فریده. تاثیر نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهنی . روانشناسی و علوم تربیتی. 1381 [cited 2022May18];32(2):155-170. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8213



IEEE : کپی

به پژوه، ا.، نوری، ف.، 1381. تاثیر نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهنی . روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 32(2), pp.155-170. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8213.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 903 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی