برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير علي خودگرداني والدين در خودگرداني تحصيلي دانش آموزان و پيشرفت درسي آنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي تاثير علي ارايه خودگرداني تحصيلي توسط والدين برخودگرداني تحصيلي و پيشرفت درسي دانش آموزان است. بدين منظور, تعداد 201 دانش آموز (81 پسر و 120 دختر) از كلاس اول دبيرستان انتخاب و با پاسخگويي به پرسشنامه ارايه خودگرداني توسط والدين (اقتباس از مارتينزپونز, 1996) ادراك خود را از تاثير والدين بر رفتارهاي خودگرداني خويش نشان دادند؛ و همچنين پرسشنامه خودگرداني تحصيلي را نيز تكميل كردند. از ميانگين نمرات نهايي دروس رياضي و ادبيات فارسي به عنوان ملاك پيشرفت تحصيلي استفاده گرديد. نتايج تحليل مسير بيانگر تاثير مستقيم خودگرداني والدين بر خودگرداني تحصيلي دانش آموزان و نيز تاثير مستقيم خودگرداني دانش آموزان بر پيشرفت درسي آنان است. همچنين, ارائه خودگرداني توسط والدين از راه تاثير بر خودگرداني دانش آموزان بطور معني داري پيشرفت درسي را تبيين مي كند. تحليل رگرسيون چند متغيري نشان داد كه يكي از مؤلفه هاي خودگرداني والدين, يعني تشويق, به عنوان عاملي مهم, بعد از خودگرداني تحصيلي, در تبيين پيشرفت درسي دانش آموزان محسوب مي گردد. يافته ها بيانگر راهكارهايي جهت افزايش خودگرداني والدين در برنامه آموزش خانواده و ارتقا خودگرداني تحصيلي دانش آموزان است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فولادچنگ، م.، و لطیفیان، م. (1381). بررسی تاثیر علی خودگردانی والدین در خودگردانی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان . روانشناسی و علوم تربیتی, 32(2), 135-154. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8212



Vancouver : کپی

فولادچنگ محبوبه، لطیفیان مرتضی. بررسی تاثیر علی خودگردانی والدین در خودگردانی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان . روانشناسی و علوم تربیتی. 1381 [cited 2021October21];32(2):135-154. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8212



IEEE : کپی

فولادچنگ، م.، لطیفیان، م.، 1381. بررسی تاثیر علی خودگردانی والدین در خودگردانی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان . روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 32(2), pp.135-154. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8212.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 228 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی