برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1386 , دوره  37 , شماره  4 ; از صفحه 61 تا صفحه 81 .
 
عنوان مقاله: 

نظريه هاي ضمني هوش و باورهاي خودکار آمدي: مقايسه تطبيقي بر اساس جنسيت و رشته

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

با هدف شناسايي رابطه نظريه هاي ضمني هوش و باورهاي خودکار آمدي، تعداد 400 دانش آموز (160 دانش آموز پسر و 240 دختر) شاغل به تحصيل در دوره پيش دانشگاهي شهر مشهد و در رشته هاي رياضي - فيزيک و علوم انساني به طور تصادفي انتخاب شدند. براي ارزيابي نظريه هاي ضمني هوش از پرسشنامه محقق ساخته و براي سنجش باورهاي خود کار آمدي عمومي، از مقياس خودکار آمدي عمومي، شوارز و جروسالم (2000) و براي سنجش خودکار آمدي تحصيلي از پرسشنامه بندورا (2000) استفاده شد. يافته ها نشان داد که: نظريه هاي ضمني هوش قادر به پيش بيني باورهاي خودکار آمدي (عمومي – تحصيلي) هستند، تفاوتي ميان نظريه هاي ضمني هوش دختران و پسران وجود ندارد در حالي که اين تفاوت بر حسب رشته تحصيلي مشاهده مي شود، دختران در مقايسه با پسران باورهاي خودکار آمدي عمومي بالاتري دارند، باورهاي خودکار آمدي دانش آموزان دو رشته تحصيلي متفاوت است و به طور کلي مي توان نتيجه گرفت که نظريه هاي ضمني هوش و باورهاي خودکار آمدي ضمن ارتباط با يکديگر تحت تاثير جنسيت و رشته تحصيلي قرار دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجازی، ا.، و ذبیحی حصاری، ن. (1386). نظریه های ضمنی هوش و باورهای خودکار آمدی: مقایسه تطبیقی بر اساس جنسیت و رشته. روانشناسی و علوم تربیتی, 37(4), 61-81. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=81417



Vancouver : کپی

حجازی الهه، ذبیحی حصاری نرجس خاتون. نظریه های ضمنی هوش و باورهای خودکار آمدی: مقایسه تطبیقی بر اساس جنسیت و رشته. روانشناسی و علوم تربیتی. 1386 [cited 2021November30];37(4):61-81. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=81417



IEEE : کپی

حجازی، ا.، ذبیحی حصاری، ن.، 1386. نظریه های ضمنی هوش و باورهای خودکار آمدی: مقایسه تطبیقی بر اساس جنسیت و رشته. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 37(4), pp.61-81. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=81417.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 225 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی