5 SID.ir | شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي تخصصي بين المللي (صادراتي)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي تخصصي بين المللي (صادراتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
 
چکیده: 

نمايشگاه هاي بين المللي به عنوان يکي از کانال هاي معرفي کالاهاي توليد شده، مي تواند نقش بسيار موثري در فرآيند توسعه صادرات غير نفتي داشته باشد. هدف اصلي اين مقاله، شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي تخصصي بين المللي صادراتي و اولويت بندي آن هاست. ابتدا با توجه به تحقيقات نظري و با جمع آوري نظرهاي خبرگان، انديشمندان و صاحب نظران امر نمايشگاهي با استفاده از پرسشنامه خبره، متغيرها و عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي صادراتي شناسايي شد. سپس با توزيع سيصد عدد پرسشنامه اصلي در جامعه آماري و جمع آوري آن و استفاده از روش تحليل عاملي، به شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي بين المللي در ايران پرداخته شد. با توجه به ارزش ويژه به دست آمده از فرآيند تجزيه و تحليل چهار عامل ذيل با اولويت يکم تا چهارم حاصل شد: 1) توجه به مديريت نمايشگاه و تبليغات حرفه اي و تخصصي؛ 2) شفاف سازي براي مشارکت کنندگان و لزوم نظام حمايتي و رعايت اصول بازرگاني و نمايش کالا؛ 3) توجه به شرايط حاکم بر جامعه و همکاري و مشارکت همه عوامل درگير نمايشگاه؛ 4) توجه به زمان و فضاي برگزاري نمايشگاه.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 503
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی