4 SID.ir | مدل انتخاب تامين كننده استراتژيك جهاني در زنجيره تامين (صنعت خودرو ايران)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مدل انتخاب تامين كننده استراتژيك جهاني در زنجيره تامين (صنعت خودرو ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

بي شک يکي از آثار مهم تحولات قرن بيستم در محيط تجاري و توليدي، جهاني شدن است. رقابت افزايش يافته و رقباي متعددي در همه نقاط جهان مشغول رقابت در مرزهاي ملي و بين المللي هستند. در شرايط کنوني، توليد از يک تصميم محدود و در قلمرو ملي فراتر رفته به مرزهاي جهاني و در حد يک تصميم استراتژيک تبديل شده است. اگر در بازاريابي، بازار برابر مشتري تعريف شود و بازار نيز در حد جهاني باشد، مشتري نيز مشتري جهاني است و ديگر کمتر در محدوده ملي تعريف مي گردد. در اين عرصه، اساس رقابت و توليد نيز تغيير کرده و ظهور شرايط جهاني شدن توليد، شرکتهاي توليدي را وادار ساخته تا به عمليات توليدي با توجه به ديدگاههاي جهاني بينديشند و ارزيابي مجددي در نگرش به رقابتهاي بين المللي داشته باشند. مقاله حاضر به بررسي يکي از مهمترين ابعاد اين مساله، يعني انتخاب تامين کننده با در نظر گرفتن دو نکته اساسي 1) دارا بودن ابعاد توليد در مقياس جهاني و 2) همکاري استراتژيک پرداخته و سعي دارد تا با ارائه مدل کاربردي تحت عنوان "مدل انتخاب تامين کننده استراتژيک جهاني" و آزمون آن در صنعت خودروسازي کشور، پاسخ يکي از اساسي ترين سوالات پيش روي مديران صنعتي کشور را فراهم کند. اين سوال اساسي اين است که: کدام تأمين کننده در زنجيره تامين شرکت انتخاب گردد تا توان رقابتي مجموعه شرکت در ابعاد توليد جهاني افزايش يابد؟

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 418
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی