نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 167 تا صفحه 175 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملکرد زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه در يادگيري زبان جديد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور بررسي و مقايسه عملکرد زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه سطح متوسطه کانون زبان ايران در يادگيري زبان انگليسي انجام شد. براي انتخاب گروه نمونه به روش خوشه اي چند مرحله اي، تعداد 40 نفر از زبان آموزان شهر تهران در پنج مرکز کانون زبان ايران به عنوان تک زبانه که فقط به زبان فارسي مسلط بودند و 40 نفر از زبان آموزان شهر تبريز در پنج مرکز کانون زبان ايران که به زبان هاي فارسي و ترکي مسلط بودند، انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري اين پژوهش پرسشنامه اطلاعات شخصي، آزمون درک مطلب و آزمون دامنه واژگان استاندارد براي زبان آموزان سطح متوسطه کانون زبان ايران بود. جهت تحليل داده ها از آزمون تي استفاده شد. و نتايج بدست آمده نشان داد که بين زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه در يادگيري زبان جديد يعني عملکرد در آزمون درک مطلب و آزمون دامنه واژگان استاندارد تفاوت معناداري مشاهده نشد. به عبارت ديگر دو زبانگي هيچ گونه تاثيري در توانايي عملکرد درک مطلب و دامنه واژگان زبان آموزان پسر سطح متوسطه انگليسي ندارد. بنابراين بايد گفت که دو زبانگي توانايي يادگيري زبان جديد را افزايش نمي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رستمی، ر.، و هاشمی رزینی، ه. (1387). مقایسه عملکرد زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه در یادگیری زبان جدید. مجله علوم روانشناختی, 7(26), 167-175. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=80130



Vancouver : کپی

رستمی رضا، هاشمی رزینی هادی. مقایسه عملکرد زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه در یادگیری زبان جدید. مجله علوم روانشناختی. 1387 [cited 2022May22];7(26):167-175. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=80130



IEEE : کپی

رستمی، ر.، هاشمی رزینی، ه.، 1387. مقایسه عملکرد زبان آموزان پسر تک زبانه و دو زبانه در یادگیری زبان جدید. مجله علوم روانشناختی, [online] 7(26), pp.167-175. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=80130.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 236 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی