برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
آذر 1386 , دوره  30 , شماره  3 ; از صفحه 29 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

اثر سرعت پيشروي بر مقاومت حرکتي چرخ هاي لاستيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مکانیک ماشین‌های کشاورزی، دانشگاه شهید چمران اهواز،
 
چکیده: 

تحقيقات متعددي در دنيا در خصوص مکانيک زمين گيرايي و عوامل موثر بر آن انجام گرفته و مدل هاي پيش بيني زيادي تدوين گرديده ولي بر اساس بررسي هاي به عمل آمده، تاکنون در مورد تاثير سرعت پيشروي بر عوامل عملکردي زمين گيرايي رابطه اي تدوين نشده است. در اين تحقيق علاوه بر مقايسه مقادير اندازه گيري شده عوامل عملکردي زمين گيرايي تاير لاستيکي (مدل کوچک) با مقادير محاسبه شده توسط سه مدل معتبر از مدل هاي موجود، اثر سرعت پيشروي بر عوامل عملکردي زمين گيرايي نيز مورد سنجش و ارزيابي قرار گرفت. آزمايش ها ضمن ساخت و تجهيز مخزن خاک سر پوشيده آزمايشگاهي در شرايط کنترل شده اجرا و داده برداري توسط سيستمي شامل حسگرها، مبدل هاي مختلف، تقويت کننده، ديتالاگر و رايانه انجام گرفت. متغيرهاي مستقل آزمايش شامل سه سطح بار عمودي، سه سطح سرعت پيشروي. شش سطح مقاومت خاک و سه سطح لغزش تاير بودند و متغيرهاي وابسته آزمايش عبارت بودند از: نسبت هاي نيروهاي زمين گيرايي ناخالص، زمين گيرايي خالص، مقاومت حرکتي و بازده زمين گيرايي. نتايج اثر متقابل متغيرهاي مستقل آزمايش بر عوامل عملکردي زمين گيرايي، ضمن تاييد دستاوردهاي تحقيقات قبلي، نشان داد که سرعت پيشروي بر نيروي زمين گيرايي خالص، نيروي مقاومت حرکتي و بازده زمين گيرايي اثري بسيار معني دار دارد بنابراين با تکيه بر اين نتايج مدلي رگرسيوني براي نسبت نيروي مقاومت حرکتي تدوين گرديد که علاوه بر پارامترهاي وارد شده در مدل هاي پشين، اثر سرعت پيشروي و لغزش نيز در آن ديده مي شود. مدل پيش بيني نسبت مقاومت حرکتي (MRR) تدوين شده به شکل زير مي باشد:

MRR=1.29/Cn-0.015Va+0.35S+0.023

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 97
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی