برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1385 , دوره  1 , شماره  4 ; از صفحه 291 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

مدلي براي ارزش گذاري علايم تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان: پژوهشي در استانهاي بوشهر و فارس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

علايم تجاري مي توانند وجه تمايز کالاهايي باشند که آن علايم بر رويشان قرار گرفته است. از اين رو سنجش و محاسبه ارزش علايم مذکور از اهميت زيادي برخوردار است. هدف اين مقاله ارايه مدلي براي سنجش ارزش علايم تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان است. در مدل پژوهش، عوامل بر اساس دو بعد ادراکي و رفتاري طبقه بندي شده اند و اثر آن عوامل بر يکديگر و برارزش علايم تجاري مورد مطالعه قرار مي گيرد. در اين پژوهش پيمايشي، جمع آوري اطلاعات، با استفاده از پرسشنامه حضوري انجام شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهد نگرش به علايم تجاري، انگاره علايم تجاري و تداعي علايم تجاري از ابعاد ادراکي، و وفاداري به علايم تجاري و پرداخت اضافه قيمت از ابعاد رفتاري موثر بر ارزش علايم تجاري هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 113
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی