برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

دو زبانگي و رويکرد مناسب آموزشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آموزش و پرورش اردبیل
 
چکیده: 

دو زبانگي فردي و اجتماعي در بيشتر کشورهاي جهان پديده اي شايع است. در اين ميان دو زبانگي اجتماعي پديده اي بمراتب رايجتر است. نظامهاي آموزشي در کشورهاي مختلف ممکن است رويکردهاي مختلفي در برابر اين پديده اتخاذ کنند. به شيوه آموزشي که استفاده از زباني غير از زبان مادري کودک به عنوان واسطه آموزشي تاکيد مي کند، آموزش دو زبانه اطلاق مي شود. مشکلات ناشي از اين خط مشي و تجارب و راهکارهاي اتخاد شده در بعضي نقاط جهان در اين مقاله بحث مي شود و سرانجام به ضرورت بررسي مساله از ديدگاه عدالت محور در داخل کشور و هم چنين فرصتهاي بالقوه حاصل از گنجاندن زبان اول در برنامه آموزش ابتدايي، پرداخته مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علایی، ب. (1386). دو زبانگی و رویکرد مناسب آموزشی. نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان), -(22 (پیاپی 19)), 175-189. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=75773



Vancouver : کپی

علایی بهلول. دو زبانگی و رویکرد مناسب آموزشی. نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان). 1386 [cited 2021August01];-(22 (پیاپی 19)):175-189. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=75773



IEEE : کپی

علایی، ب.، 1386. دو زبانگی و رویکرد مناسب آموزشی. نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان), [online] -(22 (پیاپی 19)), pp.175-189. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=75773.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1805 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی