نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش روابط سالم با رويکرد يادگيري اجتماعي بر افزايش آگاهي دختران از روابط آسيب زاي دختران و پسران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
 
چکیده: 
مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش روابط سالم بر افزايش آگاهي از روابط آسيب زا در دختران بود.روش کار: اين پژوهش از نوع تحقيقات نيمه آزمايشي است. جامعه تحقيق عبارت بود از کليه دختران خوابگاهي دانشگاه اصفهان (۳۰۰۰ نفر(. به منظور نمونه گيري ابتدا پرسش نامه آگاهي از روابط آسيب زا بين صد نفر از آنان به طور تصادفي توزيع شد و سپس 30 نفر که آگاهي آنان نسبت به اين گونه روابط پايين بود انتخاب و نهايتا در دو گروه گواه و آزمايش توزيع شدند. ابزار تحقيق عبارت از آزمون محقق ساخته آگاهي از روابط آسيب زا بود. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله آموزشي توسط اين آزمون ارزيابي شدند. در حالي که گروه گواه در ليست انتظار قرار داشت، گروه آزمايش مداخله آموزشي را دريافت نمود.نتايج: نتايج تحليل کواريانس چند متغيري حاکي از آن است که آموزش روابط سالم بر افزايش آگاهي دانشجويان نسبت به جنبه هاي مختلف روابط دختر و پسر موثر بوده است (P<0.05).نتيجه گيري: نتايج پژوهش نشان مي دهد مي توان از چهارچوب آموزشي اين تحقيق به عنوان الگوي آموزشي روابط سالم و آسيب زا براي افزايش آگاهي و دانش در اين زمينه استفاده کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یوسفی، ز.، و عابدی، م. (1386). بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. اصول بهداشت روانی, 9(36-35), 153-160. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=74588



Vancouver : کپی

یوسفی زهرا، عابدی محمدرضا. بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. اصول بهداشت روانی. 1386 [cited 2022August12];9(36-35):153-160. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=74588



IEEE : کپی

یوسفی، ز.، عابدی، م.، 1386. بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. اصول بهداشت روانی, [online] 9(36-35), pp.153-160. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=74588.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 183 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی