برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه ديدگاه ‌هاي مديران، معلمان تربيت بدني و دانش ‌آموزان درباره جايگاه و وضعيت كمي و كيفي اجراي درس تربيت‌ بدني در مدارس راهنمايي و متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

هدف اين تحقيق، توصيف و مقايسه ديدگاه هاي مديران، معلمان تربيت بدني و دانش آموزان درباره جايگاه و وضعيت كمي و كيفي اجراي درس تربيت بدني در مدارس راهنمايي و متوسطه شهر جاجرم است. جامعه آماري اين تحقيق را مديران، معلمان تربيت بدني و دانش آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمايي و متوسطه شهر جاجرم تشكيل مي دهند. نمونه آماري تحقيق شامل كليه مديران، معلمان تربيت بدني و 5 درصد از دانش آموزان جامعه تحت بررسي است. ابزار اندازه گيري تحقيق نيز شامل 3 پرسشنامه محقق ساخته (پرسشنامه مديران، پرسشنامه معلمان تربيت بدني و پرسشنامه دانش آموزان) است كه براي سنجش جايگاه وضعيت كمي و كيفي اجراي درس تربيت بدني از ديدگاه هرسه گروه و سنجش ميزان همكاري مديران از ديدگاه معلمان تربيت بدني و دانش آموزان تهيه شده است. ضريب پاياني هر  3پرسشنامه كه با استفاده از آلفاي كرونباخ محاسبه شده است، به ترتيب براي پرسشنامه مديران α=0.87 براي پرسشنامه هاي معلمان تربيت بدني و دانش آموزان α=0.84 است. تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق كه با استفاده از آمارهاي توصيفي، تحليل واريانس يك راهه و آزمون ميانه انجام گرفت، نشان داد كه وضعيت كمي و كيفي اجراي درس تربيت بدني مدارس موردمطالعه در سطح مطلوب قراردارد، ميزان همكاري مسوولان با اجراي اين درس در مدارس در حد متوسط است، و بين ديدگاه هاي گروه هاي تحت بررسي در خصوص وضعيت كمي، اهميت و جايگاه درس تربيت بدني تفاوت معني دار آماري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اصلانخانی، م.، و فتحی واجارگاه، ک.، و قلعه نوعی، ع. (1381). مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه . حرکت, -(پیاپی 12), 5-17. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7436



Vancouver : کپی

اصلانخانی محمدعلی، فتحی واجارگاه کوروش، قلعه نوعی علیرضا. مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه . حرکت. 1381 [cited 2021July28];-(پیاپی 12):5-17. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7436



IEEE : کپی

اصلانخانی، م.، فتحی واجارگاه، ک.، قلعه نوعی، ع.، 1381. مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه . حرکت, [online] -(پیاپی 12), pp.5-17. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7436.



 

 
بازدید یکساله 245 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی