برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تأثير ورزش صبحگاهي در كاهش تمايلات پرخاشگري كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
تحقيق حاضر بر آن است كه تأثير ورزش صبحگاهي را بر كاهش پرخاشگري كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير بررسي كند. به اين منظور، 60 نفر از دانش آموزان عقب مانده ذهني خفيف را بين سنين 10 الي 13 سال انتخاب كرده و با استفاده از پيش آزمون، پس آزمون، گروه كنترل، و گزينش تصادفي تأثير برنامه ورزش صبحگاهي را بر كاهش پرخاشگري اين كودكان مورد سنجش قرار داده است. به منظور اجراي آزمايش، گروه نمونه به طور تصادفي به دو گروه آزمايش و گواه تقسيم شدند. آزمون ناكامي روزنزاويك به عنوان پيش آزمون در مورد گروه نمونه اجرا گرديد، و سپس گروه آزمايش به مدت سه ماه و هر هفته شش روز تحت آموزش قرار گرفتند. در طول اين دوره گروه گوا هيچ گونه آموزشي را دريافت نمي كردند. پس از خاتمه دوره آزمايش، آزمون ناكامي روزنزوايك از دو گروه آزمايش و گواه به عمل آمد و در پايان نتايج تحليل آماري به كمك طرح اندازه گيري هاي مكرر تفاوت معني داري را بين دو گروه نشان داد. يافته ها همچنين نشان داد كه گروه آزمايشي، در نمره تطابق با گروه رشد، پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته و تمايلات پرخاشگرانة آن ها به شدت كاهش يافته است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غباری بناب، ب.، و نبوی، م. (1382). تأثیر ورزش صبحگاهی در کاهش تمایلات پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر . روانشناسی و علوم تربیتی, 33(1), 139-154. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7408



Vancouver : کپی

غباری بناب باقر، نبوی محمد. تأثیر ورزش صبحگاهی در کاهش تمایلات پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر . روانشناسی و علوم تربیتی. 1382 [cited 2021October22];33(1):139-154. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7408



IEEE : کپی

غباری بناب، ب.، نبوی، م.، 1382. تأثیر ورزش صبحگاهی در کاهش تمایلات پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر . روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 33(1), pp.139-154. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7408.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 328 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی