5 SID.ir | ارتباط متغيرهاي شناختي- انگيزشي با عملکرد ورزشي دانش آموزان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط متغيرهاي شناختي- انگيزشي با عملکرد ورزشي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش عبارت است از تعيين ارتباط متغيرهاي شناختي- انگيزشي با عملکرد ورزش دانش آموزان با توجه به رويکرد اجتماعي- شناختي دوئک. براي اين منظور 500 دانش آموز پايه سوم رشته رياضي (250 دختر و 250 پسر) دبيرستان هاي شهر شيراز که از نظر جسماني سالم بودند، به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و به پرسش نامه اي متشکل از خرده مقياس هاي باورهاي هوشي، اهداف پيشرفت، تلاش و ارزش تکليف پاسخ دادند. عملکرد ورزشي دانش آموزان نيز از طريق نمره درس ورزش آنان در پايان سال سنجيده شد. نتايج تحليل مسير به طور کلي نشان داد باورهاي ذاتي در مورد هوش، عملکرد ورزشي را کاهش اما باورهاي افزايشي در مورد هوش، عملکرد ورزشي را افزايش مي دهد. همچنين، نتايج نشان داد از ميان متغيرهاي پژوهش، تلاش بيشترين اثر مستقيم را بر عملکرد ورزشي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 151
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی