برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين انگيزه و راهبردهاي يادگيري زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

اين تحقيق رابطه بين انگيزه و استفاده از راهبردهاي يادگيري زبان توسط دانشجويان دانشگاه را مورد بررسي قرار داد. بعلاوه متغيرهايي چون جنسيت و سطح بسندگي زبان مورد مطالعه قرار گرفت، ابزار استفاده شده در اين تحقيق شامل موارد زير مي گردد:
الف- پرسشنامه اي در مورد انگيزه كه توسط ولراند و همكاران (1992) ساخته شده بود.
ب- پرشسنامه ديگري در مورد راهبردهاي يادگيري زبان كه توسط اكسفورد (1990) ساخته شده بود.
ج- يك تست تافل.
نتايج اين تحقيق نشان داد كه انگيزه بيروني رابطه معني داري با انتخاب راهبردهاي يادگيري زبان نداشت، اين در حالي است كه انگيزه دروني رابطه معني داري با راهبردهاي يادگيري زبان پيدا كرد. همچنين تفاوتي بين زنان و مردان به لحاظ انتخاب و استفاده از راهبردها وجود نداشت و سطح بسندگي زبان تفاوتي در استفاده از استراتژيك ها و راهبردها ايجاد نكرد. همچنين، زبان آموزان ايراني بيشتر از انگيزه دروني برخوردار بودند تا از انگيزه بيروني.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

ضیاحسینی، س.، و صالحی، م. (1386). بررسی رابطه بین انگیزه و راهبردهای یادگیری زبان. پژوهش زبان های خارجی, -(41 (ویژه نامه)), 85-107. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72304



Vancouver : کپی

ضیاحسینی سیدمحمد، صالحی محمد. بررسی رابطه بین انگیزه و راهبردهای یادگیری زبان. پژوهش زبان های خارجی. 1386 [cited 2021April12];-(41 (ویژه نامه)):85-107. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72304



IEEE : کپی

ضیاحسینی، س.، صالحی، م.، 1386. بررسی رابطه بین انگیزه و راهبردهای یادگیری زبان. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(41 (ویژه نامه)), pp.85-107. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72304>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی