برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1386 , دوره  20 , شماره  78 ; از صفحه 91 تا صفحه 114 .
 
عنوان مقاله: 

عارضه يابي سيستم لجستيک با استفاده از روش «تعيين ارزش مشتري»، (مطالعه موردي شرکت خودرو ساز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علم و صنعت، ایران
 
چکیده: 

بهره مندي از سيستم لجستيك مناسب، يكي از عوامل كليدي موفقيت در كسب كار است. بررسي فضاي كسب و كار خودرو سازان در ايران نشان دهنده پشت سر گذاردن مرحله رشد سريع اوليه و اشباع بازار است. يكي از استراتژي ها معمول شركت ها در چنين حالتي، كاهش هزينه به منظور حفظ سوددهي و شناسايي فرصت هاي بهبود در سازمان است. اولين جايي كه مي توان كاهش هزينه و شناسايي فرصت هاي پيش رو را از آن شروع كرد، لجستيك و زنجيره تامين سازمان است. سازمان ها در هر زنجيره اي، به دنبال ايجاد بهبود در ساختار هاي عملياتي هستند. در اين مسير دو سوال مهم مطرح مي شود. اول اينکه چه فرصت هايي براي بهبود وجود دارد و دوم اينکه کدام فرصت با توجه به محدوديت هاي موجود، ارزش بيشتري را براي سازمان ايجاد خواهد کرد. در اين راستا، عارضه يابي با پاسخ گويي به اين سوالات، سازمان را در کسب ارزش و ايجاد بهبود ياري مي دهد. در اين مقاله روشي جهت ارزيابي سيستم لجستيك سازمان (فرآيندهاي تامين، توليد و فروش) در سطوح مديريتي و سازماني، جريان اطلاعات و جريان فيزيكي ارايه شده است. عارضه يابي اين امکان را فراهم مي آورد تا بتوان نقاط ضعف و قوت سازمان را شناسايي کرده و در جهت بهبود آن اقدامات لازم را انجام داد. روش ارايه شده در اين مقاله براي عارضه يابي سيستم لجستيك يک شركت خودروساز در ايران مورد استفاده قرار گرفته است كه در اينجا به عنوان مطالعه موردي ارايه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ماکویی، ا.، و فضل الهی، س. (1386). عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز). دانش مدیریت, 20(78), 91-114. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72197



Vancouver : کپی

ماکویی احمد، فضل الهی سمیرا. عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز). دانش مدیریت. 1386 [cited 2021September18];20(78):91-114. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72197



IEEE : کپی

ماکویی، ا.، فضل الهی، س.، 1386. عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز). دانش مدیریت, [online] 20(78), pp.91-114. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=72197.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 413 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی