6 SID.ir | ارتباط ويژگي هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارتباط ويژگي هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، تبریز
 
چکیده: 

مقدمه: يكي از دلايل شكست يا افت تحصيلي در دانشجويان، عدم توجه به مولفه هاي اثرگذار در يادگيري است. هدف از اين مطالعه تعيين ارتباط ويژگي هاي يادگيري شامل شيوه مطالعه، منبع كنترل و مولفه هاي يادگيري خودنظم داده شده كه موضوعات قابل تغيير در خصوص يادگيري هستند، با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي بود.
روش ها: در اين مطالعه همبستگي، كليه دانشجويان پرستاري و مامايي (62 نفر) داراي معدل 17 و بيشتر (پيشرفت تحصيلي بالا) يا معدل 14و كمتر (پيشرفت تحصيلي پايين) در دانشكده پرستاري و مامايي تبريز سال تحصيلي 85-84 به روش سرشماري مورد بررسي قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه هاي «سبك هاي يادگيري كلب»، «شيوه هاي مطالعه كرمي»، «مركز كنترل جوليان راتر» و «راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري» جمع آوري و با آمار توصيفي و آزمون رگرسيون لوجستيك در نرم افزار
SPSS تجزيه و تحليل شد.
نتايج: آناليز رگرسيون لوجستيك نشان داد منبع كنترل با
0.008=P) و راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري با 0.032=P، با پيشرفت تحصيلي دانشجويان ارتباط معني دار آماري دارد.
نتيجه گيري: منبع كنترل و راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري، به عنوان عوامل تبيين كننده پيشرفت تحصيلي دانشجويان شناخته شد. با توجه به نتايج مطالعه حاضر، راهكارهايي چون دوره فشرده كارگاه يا سمينار در خصوص «نظريه اسناد در ارتباط با يادگيري و آموزش» و «راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري» در سال اول دوره تحصيلي براي اعتلاي يادگيري فراگيران پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 191
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی