برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط ويژگي هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، تبریز
 
چکیده: 

مقدمه: يكي از دلايل شكست يا افت تحصيلي در دانشجويان، عدم توجه به مولفه هاي اثرگذار در يادگيري است. هدف از اين مطالعه تعيين ارتباط ويژگي هاي يادگيري شامل شيوه مطالعه، منبع كنترل و مولفه هاي يادگيري خودنظم داده شده كه موضوعات قابل تغيير در خصوص يادگيري هستند، با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي بود.
روش ها: در اين مطالعه همبستگي، كليه دانشجويان پرستاري و مامايي (62 نفر) داراي معدل 17 و بيشتر (پيشرفت تحصيلي بالا) يا معدل 14و كمتر (پيشرفت تحصيلي پايين) در دانشكده پرستاري و مامايي تبريز سال تحصيلي 85-84 به روش سرشماري مورد بررسي قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه هاي «سبك هاي يادگيري كلب»، «شيوه هاي مطالعه كرمي»، «مركز كنترل جوليان راتر» و «راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري» جمع آوري و با آمار توصيفي و آزمون رگرسيون لوجستيك در نرم افزار
SPSS تجزيه و تحليل شد.
نتايج: آناليز رگرسيون لوجستيك نشان داد منبع كنترل با
0.008=P) و راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري با 0.032=P، با پيشرفت تحصيلي دانشجويان ارتباط معني دار آماري دارد.
نتيجه گيري: منبع كنترل و راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري، به عنوان عوامل تبيين كننده پيشرفت تحصيلي دانشجويان شناخته شد. با توجه به نتايج مطالعه حاضر، راهكارهايي چون دوره فشرده كارگاه يا سمينار در خصوص «نظريه اسناد در ارتباط با يادگيري و آموزش» و «راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري» در سال اول دوره تحصيلي براي اعتلاي يادگيري فراگيران پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ولی زاده، ل.، و فتحی‌ آذر، ا.، و زمان زاده، و. (1386). ارتباط ویژگی های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 7(2 (پیاپی 18)), 443-450. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71499



Vancouver : کپی

ولی زاده لیلا، فتحی‌ آذر اسکندر، زمان زاده وحید. ارتباط ویژگی های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1386 [cited 2021September21];7(2 (پیاپی 18)):443-450. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71499



IEEE : کپی

ولی زاده، ل.، فتحی‌ آذر، ا.، زمان زاده، و.، 1386. ارتباط ویژگی های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 7(2 (پیاپی 18)), pp.443-450. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71499.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 189 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی