برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1386 , دوره  - , شماره  42 ; از صفحه 5 تا صفحه 22 .
 
عنوان مقاله: 

نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگليسي دبيرستان ها در موفقيت آنان در تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر در ابتدا سعي بر آن دارد كه به بررسي نقش هوش چند گانه معلمان زبان انگليسي در موفقيت آنان در تدريس بپردازد. سپس، رابطه بين جنسيت و نوع هوش هاي موثر در موفقيت معلمان را در تدريس بررسي مي كند. بدين منظور، 93 نفر از معلمان زبان انگليسي دبيرستان هاي مختلف شهر مشهد انتخاب شدند. در پايان سال تحصيلي، از معلمان خواسته شد كه به سوالات پرسشنامه هوش چند گانه (پرسشنامه ميداس) پاسخ دهند. بطور همزمان، پرسشنامه «معلم آرماني از ديدگاه دانش آموزان» به دانش آموزان اين معلمان داده شد (N=2287). پس از بررسي تحليل عاملي، پرسشنامه ترجمه شده عملكرد معلم را بر اساس پنج عامل– توانايي هاي تدريس، شخصيت، نظم و ترتيب، برنامه هاي تكميلي، و زندگي اجتماعي و علمي- توسط دانش آموزان مورد ارزيابي قرار داد. نتايج به دست آمده از تحليل آماري همبستگي و آزمون تي بر روي داده هاي تحقيق نشان داد كه بين موفقيت معلمان زبان انگليسي در تدريس و هوش هاي زباني، اجتماعي، و موسقيايي آنان رابطه معناداري وجود دارد، اما ارتباط بين موفقيت معلمان و ديگر هوش هاي آنان معنادار نيست. علاوه بر اين، يافته هاي تحقيق نشان داد كه بين جنسيت و هوش چند گانه معلمان از نقطه نظر موفقيت آنان در تدريس، تفاوت معناداري وجود ندارد. در پايان پيشنهادهايي براي تدريس و يادگيري زبان انگليسي ارايه گرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

پیش قدم، ر.، و معافیان، ف. (1386). نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس. پژوهش زبان های خارجی, -(42), 5-22. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71255



Vancouver : کپی

پیش قدم رضا، معافیان فاطمه. نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس. پژوهش زبان های خارجی. 1386 [cited 2021April13];-(42):5-22. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71255



IEEE : کپی

پیش قدم، ر.، معافیان، ف.، 1386. نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(42), pp.5-22. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=71255>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 196 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی