برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1385 , دوره  19 , شماره  75 ; از صفحه 125 تا صفحه 147 .
 
عنوان مقاله: 

نقش سرمايه اجتماعي در ايجاد سرمايه فکري سازمان (مطالعه دو شركت خودرو ساز ايراني)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

در اقتصاد مبتني بر دانش از سرمايه فكري به منظورخلق و افزايش ارزش سازماني استفاده مي شود و موفقيت يك سازمان به توانايي اش درمديريت اين منبع كمياب بستگي دارد. به علاوه، يکي از قابليت هاي مهم سازماني که مي تواند به سازمان ها در خلق و تسهيم دانش کمک بسيارنمايد و براي آنها در مقايسه با سازمان هاي ديگر «مزيت سازماني پايدار» ايجاد کند، سرمايه اجتماعي است. از اين رو، هدف اين مقاله بررسي نقش سرمايه اجتماعي در ايجاد سرمايه فکري دو شرکت خودرو ساز ايراني است. روش تحقيق، توصيفي و تحليلي و جامعه آماري اين تحقيق نيز مديران شركت هاي مورد مطالعه بودند. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان داد که در اين دو شرکت بين سرمايه اجتماعي و سرمايه فکري شان رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. به عبارت واضح تر، با افزايش سرمايه اجتماعي، سرمايه فکري شان در ابعاد انساني، ساختاري و رابطه اي افزايش يافته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 510
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی