برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

هوش معنوي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا
 
چکیده: 
معلمان و متخصصان برنامه درسي به تازگي اصطلاح هوش معنوي را به كار مي گيرند. اين امر بر اين مبنا است كه آيا مي توان معنويت را به عنوان شكلي از هوش توصيف كرد. در اين مقاله، اعتبار و صحت هوش معنوي بررسي شده است. در اين راستا، نخست به مفهوم تجربه معنوي به عنوان يك سازو كار حل مشكل كه خود از موضوع هاي محوري و زيرمجموعه مفهوم هوش است و سپس جايگاه عصبي آن در مغز انسان پرداخته مي شود. سرانجام معنويت به عنوان شكلي از هوش كه مي تواند هم چون مساله اي قابل قبول عرضه شود، بررسي مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صمدی، پ. (1385). هوش معنوی. اندیشه های نوین تربیتی, 2(3-4), 99-114. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69248



Vancouver : کپی

صمدی پروین. هوش معنوی. اندیشه های نوین تربیتی. 1385 [cited 2021December02];2(3-4):99-114. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69248



IEEE : کپی

صمدی، پ.، 1385. هوش معنوی. اندیشه های نوین تربیتی, [online] 2(3-4), pp.99-114. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69248.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 690 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی