برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تحليلي و مقايسه اي تاثير رويكردهاي مختلف آموزش خلاقيت بر پرورش روحيه پژوهشگري كودكان و نوجوانان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور بررسي تاثير شيوه هاي مختلف آموزش خلاقيت بر پرورش روحيه پژوهشگري نوجوانان انجام گرفت. براي دست يابي به اين هدف، نخست يك نمونه 75 نفري از ميان دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم راهنمايي شهرستان شيراز با پيشرفت تحصيلي متوسط انتخاب شد. اين افراد در پيش آزمون كه شامل نيمه اول آزمون سطح X خلاقيت كرنل بود شركت كردند.
در مرحله بعد، اين عده به 3 گروه 25 نفري به نام هاي گروه كنترل، آموزش و پژوهش تقسيم شدند. گروه آموزش به مدت 4 ماه و با روش عادي به فراگيري برنامه آموزش فلسفه پرداخت و به موازات آن، گروه پژوهش در همين مدت با روش پژوهش اين برنامه را تجربه كرد.
در پايان آموزش هر سه گروه در پس آزمون، يعني نيمه دوم مقياس كرنل شركت كردند. نتايج به دست آمده در همه موارد نشان داد كه آموزش برنامه فلسفه به كودكان در ارتقاي سطح مهارت هاي خلاقيت و قدرت استدلال دانش آموزان موثر است. افزون بر اين يافته ها نشان داد كه اگر اين برنامه با رويكرد پژوهشي به اجرا درآيد، تاثير بيشتري بر آمادگي دانش آموزان براي پژوهش دارد.
يافته هاي اين پژوهش در مجموع اعتبار و اعتمادپذيري برنامه آموزش فلسفه به عنوان يك ابزار موثر براي پرورش خلاقيت را مورد تاييد قرار داد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جهانی، ج. (1385). بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, 25(4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی)), 47-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69197



Vancouver : کپی

جهانی جعفر. بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1385 [cited 2021June20];25(4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی)):47-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69197



IEEE : کپی

جهانی، ج.، 1385. بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, [online] 25(4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی)), pp.47-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69197.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 253 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی