برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

آيا تزكيه مقدم بر تعليم است؟

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی، وزارت آموزش و پرورش
 
چکیده: 

تزكيه يكي از مفاهيمي است كه در ادبيات تربيتي ما بسيار به كار مي رود. اغلب اين مفهوم با جمله مشهور «تزكيه مقدم بر تعليم است» همراه مي شود. در اين مقاله اين جمله مشهور به چالش گرفته مي شود و با بررسي آيات و تفاسير مربوط و همچنين از منظر بحث سبق و لحوق فلسفي، اين تقدم و تاخر، رد مي شود و در پايان تعريفي ديگر از دو منظر از مفهوم تزكيه ارايه شده كه در راستاي انديشه تلفيق «تعليم» و «تربيت» است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسنی، م. (1385). آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟. روانشناسی و علوم تربیتی, 36(4-3), 105-127. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69115



Vancouver : کپی

حسنی محمد. آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟. روانشناسی و علوم تربیتی. 1385 [cited 2021October21];36(4-3):105-127. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69115



IEEE : کپی

حسنی، م.، 1385. آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 36(4-3), pp.105-127. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69115.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 885 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی