برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

افت تحصيلي و رابطه آن با بنيادهاي فلسفي آموزش و پرورش مدرن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی
 
چکیده: 

افت تحصيلي هنوز هم يك چالش چدي براي نظام هاي آموزشي دنيا است. شايد به همين دليل، با وجود پژوهش ها و بررسي هاي فراوان، باب مطالعه و گفتگو درباره آن بسته نيست. اين مقاله با يك نگاه فلسفي به افت تحصيلي، قصد معرفي و تحليل ريشه هاي نظري اين پديده ناخواسته در شرايط آموزش و پرورش مدرن را دارد. به عبارت ديگر در اينجا ادعا مي شود كه علت هاي افت تحصيلي در بنيادهاي فكري و آراي تربيتي مدرنيته قرار دارد، پس مادامي كه آموزش و پرورش، نظام خود را بر چنين بنيادهايي استوار سازد امكان پيش گيري از افت تحصيلي كمتر وجود دارد. به اين منظور شش عامل اصلي متاثر از آموزه هاي مدرن انتخاب، و رابطه آن با آموزش و پرورش و افت تحصيلي در نظر گرفته مي شود. كوشش به عمل خواهد آمد با طي مسير يك مقاله پژوهشي و به استناد منابع دست اول، يافته ها ارايه و سپس تحليل شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

آهنچیان، م. (1385). افت تحصیلی و رابطه آن با بنیادهای فلسفی آموزش و پرورش مدرن. روانشناسی و علوم تربیتی, 36(4-3), 83-103. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69113



Vancouver : کپی

آهنچیان محمدرضا. افت تحصیلی و رابطه آن با بنیادهای فلسفی آموزش و پرورش مدرن. روانشناسی و علوم تربیتی. 1385 [cited 2021April13];36(4-3):83-103. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69113



IEEE : کپی

آهنچیان، م.، 1385. افت تحصیلی و رابطه آن با بنیادهای فلسفی آموزش و پرورش مدرن. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 36(4-3), pp.83-103. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69113>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 203 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی