برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1385 , دوره  5 , شماره  18 ; از صفحه 111 تا صفحه 134 .
 
عنوان مقاله: 

هنجاريابي مقياس سنجش خودراهبري در يادگيري، در مورد دانش آموزان دختر دبيرستانهاي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف پايايي سنجي و اعتباريابي مقياس خودراهبري در يادگيري فيشر و همكاران (2001) انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل كليه دانش آموزان دختر دبيرستانهاي شهر اصفهان بود. بر اساس جدول كوهن و همكاران (2001) 200 نفر از بين آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه خودراهبري بر روي آنها اجرا شد. پس از گردآوري داده ها، ضريب پايايي آزمون (0.82) محاسبه شد. تحليل عاملي گويه هاي خودراهبري بيانگر آن بود كه بيش از 63 درصد واريانس نمرات يادگيري خودراهبر (توسط چهارده عامل) با مقياس تحت اعتباريابي، تبيين مي شود. پس از شش بار چرخش عوامل، همبستگي ميان هر گويه با هر عامل در بهترين حالت مشخص شد و بر اساس آن سه عامل مطرح شده توسط سازندگان تست، استخراج و نامگذاري گرديد. در نهايت مي توان از اين مقياس براي سنجش ميزان خودراهبري در يادگيري دانش آموزان دختر جهت انجام پژوهش هاي گوناگون و انتخاب روش تدريس متناسب شرايط دانش آموزان استفاده كرد و دانش آموزان را به يادگيرندگاني مادام العمر تبديل نمود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نادی، م.، و سجادیان، ا. (1385). هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری, در مورد دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی, 5(18), 111-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69088



Vancouver : کپی

نادی محمدعلی، سجادیان ایلناز. هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری, در مورد دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی. 1385 [cited 2021June17];5(18):111-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69088



IEEE : کپی

نادی، م.، سجادیان، ا.، 1385. هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری, در مورد دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. نوآوری های آموزشی, [online] 5(18), pp.111-134. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=69088.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 363 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی