برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1386 , دوره  37 , شماره  1 ; از صفحه 99 تا صفحه 123 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه فعاليت تحصيلي، انگيزه پيشرفت، هوش هيجاني و متغيرهاي بافتي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در اين پژوهش رابطه پيش بين هاي سن، جنسيت، رتبه تولد، هوش هيجاني، انگيزه پيشرفت، ويژگي هاي خانواده، مدرسه و فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان با متغير ملاک يا پيشرفت تحصيلي آنها بررسي شد. براي اجراي مقياس ها، نمونه اي تصادفي شامل 415 دانش آموز دبيرستاني سال سوم رشته علوم تجربي (261 دختر و 154 پسر) شهر تهران انتخاب شدند. تحليل داده ها مشخص کرد که از ميان 16 متغير پيش بين فقط 6 متغير جنسيت، درستي انجام تکليف، تحصيلات مادر، انگيزه پيشرفت، سن دانش آموز و درگيري والديني در امر تحصيل ضرايب معناداري براي پيش بيني پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارند. تحليل هاي رگرسيون براي بررسي اثرات تعديل کنندگي جنسيت و تحصيلات مادر نشان داد که آن دو به ترتيب تعديل کننده سن و درگيري والديني براي پيشرفت تحصيلي هستند. هم چنان به پژوهش هاي بيشتري درباره فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي نياز داريم.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غلامعلی لواسانی، م.، و کیوان زاده، م.، و کیوان زاده، ه. (1386). رابطه فعالیت تحصیلی, انگیزه پیشرفت, هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی و علوم تربیتی, 37(1), 99-123. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67868



Vancouver : کپی

غلامعلی لواسانی مسعود، کیوان زاده محمد، کیوان زاده هدیه. رابطه فعالیت تحصیلی, انگیزه پیشرفت, هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی و علوم تربیتی. 1386 [cited 2021July27];37(1):99-123. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67868



IEEE : کپی

غلامعلی لواسانی، م.، کیوان زاده، م.، کیوان زاده، ه.، 1386. رابطه فعالیت تحصیلی, انگیزه پیشرفت, هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 37(1), pp.99-123. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67868.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 835 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی