برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1385 , دوره  10 , شماره  2 ; از صفحه 185 تا صفحه 190 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نظر دانشجويان پزشكي مقطع كارآموزي پيرامون نحوه ارزشيابي در بخشهاي باليني در سال 1382

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: آموزش باليني بخش عمده اي از دوره آموزشي رشته پزشكي است كه غالبا از شكل نظام مند و ساختاري برخوردار نيست. كسب اطلاعات با ارزشي در اين زمينه و در جهت برنامه ريزي ها و تصميم گيري هاي بعدي را ممكن مي سازد. اين پژوهش با هدف بررسي انواع روش هاي ارزيابي بكاررفته در بخش هاي باليني دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان از دانشجويان دوره كارآموزي انجام شده است.
روش كار: در اين مطالعه مقطعي، 102 دانشجوي دوره كارآموزي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان در سال 1382 مورد نظر خواهي قرار گرفته اند. جمع آوري اطلاعات با استفاده از پرسشنامه اي حاوي 10 سوال در مورد اطلاعات مقدماتي، نحوه ارزشيابي تدريجي، نوع آزمون هاي مورد استفاده، تاثير نظر افراد در ارزشيابي و مهارت هاي باليني مورد ارزشيابي مي باشد كه در پايان كارآموزي هر بخش و ابتداي بخش بعدي جمع آوري شده است. نتايج با استفاده از نرم افزار
Epi-info 2000 در قالب آمار توصيفي ارايه شده است.
نتايج: حضور به موقع در كارآموزي و پاسخگويي به سوالات شفاهي به نظر اكثر دانشجويان در اغلب موارد مورد ارزشيابي تدريجي قرار گرفته است (به ترتيب
%39.2, %49). به نظر اكثر دانشجويان (81%) آزمون عملي كمتر از 25% نمره ارزشيابي را به خود اختصاص مي دهد و همچنين نظر افراد ديگر غير از استاد در نمره ارزشيابي كاملا بي تاثير است (70%). به علاوه به نظر اكثريت توانايي استدلال باليني از جمله مهارت هاي باليني موثر در ارزشيابي آنان است در حالي كه ارزشيابي آنان در حد بسيار كم نشان دهنده توانايي با بيمار و همراهان، انجام اقدامات اورژانسي و انجام معاينات فيزيكي است.
نتيجه گيري: ارزشيابي دقيق تر مهارت هاي باليني مورد نياز دانشجويان پزشكي با استفاده از آزمون هاي مناسب از عوامل اساسي در افزايش كيفيت و اثر بخشي اين دوره آموزشي خواهد بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شکوه، ف.، و محبوبی، ع.، و صفاایسینی، ع.، و اصغری، ن.، و زارع، ش. (1385). بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY), 10(2), 185-190. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67762



Vancouver : کپی

شکوه فروزان، محبوبی عبدالعلی، صفاایسینی عبدالحمید، اصغری نسرین، زارع شهرام. بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY). 1385 [cited 2021September24];10(2):185-190. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67762



IEEE : کپی

شکوه، ف.، محبوبی، ع.، صفاایسینی، ع.، اصغری، ن.، زارع، ش.، 1385. بررسی نظر دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی پیرامون نحوه ارزشیابی در بخشهای بالینی در سال 1382. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY), [online] 10(2), pp.185-190. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67762.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 264 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی