برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1386 , دوره  6 , شماره  19 ; از صفحه 93 تا صفحه 108 .
 
عنوان مقاله: 

پرورش تفكر انتقادي هدف اساسي تعليم و تربيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

متخصصان بزرگ تعليم و تربيت با تاكيد بر اهميت تفكر، پرورش آن را يكي از هدفهاي اصلي تعليم و تربيت مي دانند. بر اين اساس، نظام آموزشي بايد، به جاي انتقال صرف اطلاعات به دانش آموزان، موقعيتهاي مناسب براي پرورش تفكر كودكان را فراهم آورد.
تفكر، به ويژه تفكر انتقادي، خود به خود رشد نمي يابد بلكه ضروري است كه به صورت نظري و عملي تدريس شود. اين مقاله به بررسي ماهيت و مولفه هاي تفكر انتقادي و چگونگي تدريس و شكوفاسازي آن پرداخته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

ملکی، ح.، و حبیبی پور، م. (1386). پرورش تفکر انتقادی هدف اساسی تعلیم و تربیت. نوآوری های آموزشی, 6(19), 93-108. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67669



Vancouver : کپی

ملکی حسن، حبیبی پور مجید. پرورش تفکر انتقادی هدف اساسی تعلیم و تربیت. نوآوری های آموزشی. 1386 [cited 2021April13];6(19):93-108. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67669



IEEE : کپی

ملکی، ح.، حبیبی پور، م.، 1386. پرورش تفکر انتقادی هدف اساسی تعلیم و تربیت. نوآوری های آموزشی, [online] 6(19), pp.93-108. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67669>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 446 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی