7 SID.ir | بازاريابي صادراتي فرش دستباف ايران: بررسي عوامل موثر و آسيب شناسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بازاريابي صادراتي فرش دستباف ايران: بررسي عوامل موثر و آسيب شناسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

محيط كسب و كار و تجارت، تحت تاثير عوامل متعدد در حال تغيير و تحول است. مطالعه مستمر تحولات محيطي و ديگر عوامل تاثيرگذار بر بازاريابي و صادرات كالا و خدمات و انتقال و انعكاس آن به مديران عالي و بخش هاي مختلف صنعت از جمله رسالت هاي مهم بازاريابي است. در راستاي كمك به توسعه صادرات و بازاريابي صادراتي فرش دستبافت، ضمن الگوگيري از بازاريابي فرايندي و هماهنگ، پنج عامل: مديريت، محيط، استراتژي، بخش بندي و آميخته بازاريابي به عنوان مهمترين عوامل تاثيرگذار بر بازاريابي فرش دستبافت ايران در دو وضعيت موجود و مطلوب مورد بررسي و پيمايش قرار گرفته است. با طراحي پرسشنامه در خصوص پنج عامل مذكور، پانزده متغير اصلي و 78 مولفه مرتبط و تبيين كننده متغيرهاي اصلي، از چهار گروه آماري تحقيق شامل: صاحب نظران، صادر كنندگان، وارد كنندگان فرش ايران در خارج و فروشندگان در داخل و خارج، در نظر گرفته شده است. نتايج تحقيق حاكي از تاييد روابط معني دار ميان عوامل پنجگانه اصلي در تحقيق حاضر بود و فرضيات تحقيق تاييد شده اند. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه پنج عامل فوق الذكر مهمترين عوامل موثر مي باشند. اولويت تاثيرگذاري اين عوامل عبارتند از محيط، آميخته، بخش بندي، استراتژي و مديريت بازاريابي صادراتي فرش دستبافت ايران. آسيب شناسي فرش دستبافت نيز حاكي از آن است كه بر اساس نظر پاسخگويان، پيرامون 5 متغير اصلي، تفاوت معني داري بين وضع مطلوب و موجود وجود دارد كه نشان از نارسايي در وضعيت موجود بازاريابي صادراتي فرش دستبافت در ايران مي باشد. نتايج تحقيق در بر گيرنده پيشنهادات و راهكارهاي اساسي براي برنامه ريزان و سياستگذاران امر توليد و صادرات فرش دستبافت مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 718
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی