برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ويژگي هاي يک مربي باليني شايسته

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: مرکزيت آموزش باليني در پرستاري بي ترديد امري مسلم است. تقريبا پنجاه درصد از زمان در مدارس پرستاري به مطالعات باليني اختصاص دارد از اين رو کارآموزي هاي باليني اهميت حياتي در شکل دهي هويت حرفه اي دارند به گونه اي که قلب آموزش حرفه اي خوانده مي شوند. هدف از اين مطالعه جستجوي ديدگاه دانشجويان کارشناسي پرستاري در مورد معيارهاي مربي باليني شايسته است.
روش اجرا: به منظور دستيابي به ديدگاههاي دانشجويان از تحليل محتواي مورس (1995) استفاده شد. 25 دانشجوي پرستاري از طريق نمونه گيري مبتني بر هدف انتخاب شدند. داوطلبان در مصاحبه به صورت بحث گروهي شرکت کردند. مکالمات بر روي نوار ضبط و سپس کلمه به کلمه دست نويس و مورد تحليل قرار گرفت.
نتايج: از تحليل دست نوشته ها، تم هاي زير در مورد معيارهاي "مربي باليني شايسته" به دست آمد:
مديريت آموزشي، ارتباط صحيح، نقش حمايتي، دانش و مهارت باليني، اصول اخلاقي و اعتبار شخصي، در اصل مقاله يافته ها بحث مي شوند.
بحث: از آن جايي که آموزش باليني منبع اوليه يادگيري نگرش هاي حرفه اي، ارزش ها و هنجارهاي دانشجويان محسوب مي شود چنين محوريتي مسووليتهاي متعددي را بر دوش معلمان اعمال مي کند. تجربيات دانشجويان گوياي آن است که از منظر آنان از مهمترين ويژگي هاي يک مربي خوب توانمندي هاي مربوط به مديريت آموزشي، ارتباطات و حمايت از دانشجو در بالين است. يک رويکرد خلاق براي تلفيق اين موارد در سيستم پرستاري هم در بالين و هم در آموزش براي بهبود شرايطي که آموزش باليني را تسهيل مي نمايد و به رضايتمندي بيشتر در دانشجويان منجر مي شود الزامي مي نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ثناگو، ا.، و جویباری، ل. (1382). ویژگی های یک مربی بالینی شایسته. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 28-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67163



Vancouver : کپی

ثناگو اکرم، جویباری لیلا. ویژگی های یک مربی بالینی شایسته. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021November28];3((ویژه نامه 10)):28-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67163



IEEE : کپی

ثناگو، ا.، جویباری، ل.، 1382. ویژگی های یک مربی بالینی شایسته. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.28-28. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67163.



 

 
بازدید یکساله 124 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی