برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل مهم در بازاريابي گردشگري ورزشي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش آن است که با بررسي نظرات مديران، ورزشکاران و دست اندرکاران امر گردشگري و ورزش درباره بازاريابي گردشگري ورزشي و نيز مرور يافته هاي حاصل از پژوهش هاي مختلف در زمينه گردشگري ورزشي و تطبيق اين يافته ها با شرايط و ويژگي هاي ايران عوامل مهم در بازاريابي گردشگري ورزشي شناسايي شود و راهکارهايي در اين زمينه مطرح گردد. براي اين منظور پرسشنامه محقق ساخته اي تهيه شد و پس از تاييد روايي و پايايي آن (آلفاي کرونباخ 0.81 = درصد)، نظرات مديران ستاد برگزاري چهارمين دوره بازي هاي اسلامي زنان، ورزشکاران ايراني و خارجي شرکت کننده در اين بازي ها، مديران فعال در معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، و مديران، مربيان و دست اندرکاران ورزشي داراي سابقه گردشگري ورزشي، در ارتباط با عوامل مهم مورد توجه مديران در بازاريابي گردشگري ورزشي بررسي شد. داده ها به روش تحليل عاملي تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد از ديدگاه آزمودني هاي پژوهش علاقه به فرهنگ، هنر، معماري و مکان هاي باستاني؛ بازاريابي و خدمات مناسب آژانس هاي گردشگري؛ وجود تفريحات شبانه در کشور ميزبان؛ و ... از عوامل مهمي اند که بازاريابان گردشگري ورزشي بايد در انتخاب بازارهاي هدف و تهيه آميزه هاي بازاريابي به آنها توجه کنند. همچنين، لزوم توجه به نيازهاي مختلف گردشگران و برنامه ريزي درازمدت در بازاريابي گردشگري ورزشي از ديگر نتايجي است که در بسياري از پژوهش ها بر آنها تاکيد شده است. در تمام موارد و عوامل شناسايي شده در اين پژوهش و ساير پژوهش ها، نقش مديريت علمي در موفقيت در برنامه هاي بازاريابي بسيار مهم است. در انتهاي مقاله، راهکارهايي براي بازاريابي اثربخش گردشگري ورزشي مطرح شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 527
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی