برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اولويت هاي آموزشي پزشکان عمومي از ديدگاه خودشان در سال 1384 در شهرستان فسا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

زمينه و هدف: امروزه آموزش مداوم بعنوان يک ضرورت در جهان مطرح است و يکي از مهم ترين مراحل برنامه ريزي آموزشي تعيين اولويت آموزشي پزشکان عمومي جهت افزايش کارايي و اثر بخشي آموزش مي باشد. اين مطالعه به منظور تعيين اولويتهاي آموزشي پزشکان عمومي جهت بهره گيري در برنامه ريزي آموزشي طراحي شده است.
روش و ابزار: اين تحقيق بصورت مقطعي، توصيفي انجام شده است که در آن با استفاده از پرسشنامه اطلاعات ازتمام پزشکان شاغل در شهرستان (در بخش خصوصي و دولتي) جمع آوري  شده است پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافيکو يک جدول از عناوين 16 گانه آموزشي طراحي شده بر اساس ليکرت  5قسمتي مي باشد. پس از جمع آوري داده ها توسط نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
نتايج: بر اساس يافته هاي تحقيق جمعيت مورد مطالعه %63.6 مذکر %36.4 مونث با ميانگين سني 35 سال و سابقه خدمت 7 سال که57.6  درصد در بخش خصوصي 42.4 درصد در بخش دولتي مشغول به خدمت مي باشند. از نظر اين گروه اولويت آموزشي آنها به ترتيب -1 بيماريهاي کودکان با %90.9  -2 داخلي با %84.8  -3 بيماريهاي عفوني با %60.6 -4 پوست و زنان با %57.6 -5 جراحي %48.5  -6 يورولوژي، فارماکولوژي با %48.2 -7 نورولوژي %36.4 -8 راديولوژي، روانپزشکي، ارتوپدي، چشم، راديولوژي با %33.3 -9 پاتولوژي با%18.2  10- آمار و اپيدمي با %6.1 مي باشد. ضمنا در مباحث مختلف مهم ترين نياز آموزشي خود را به ترتيب آموزش درمان بيماريها، روش پيشگيري و عفونتهاي ارگان مي دانند.  
نتيجه گيري: بر اساس نتايج حاصل از اين تحقيق اولويت هاي آموزش و نياز آموزشي در هر مبحث مشخص مي گردد که مي توان بر اساس آن حداکثر بهره را به پزشکان عمومي رساند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 119
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی