مشخصات مقاله عنوان نشریه: حرکت اطلاعات شماره: تابستان 1386 , دوره - , شماره پياپي 32 ; از صفحه 49 تا صفحه 66 . عنوان مقاله: اثر آرايش تمرين بر اکتساب، يادداري و انتقال برنامه حرکتي تعميم يافته و پارامتر نویسندگان: فولاديان جواد*, نمازي زاده مهدي, شيخ محمود, باقرزاده فضل اله آدرس: * دانشگاه فردوسی مشهد چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسي اثر روش هاي مختلف آرايش تمرين بر اکتساب، يادداري و انتقال برنامه حرکتي تعميم يافته و پارامتر اجرا شد. در اين تحقيق که در دو آزمايش جداگانه انجام شد، 120 آزمودني به طور تصادفي انتخاب شدند. تکليف شرکت کننده ها در آزمايش اول تعقيب هدف نوري روي صفحه نمايش با برنامه حرکتي ثابت و پارامتر متغير با آرايش هاي مختلف بود. تکليف در آزمايش دوم تعقيب هدف نوري با پارامتر ثابت و برنامه حرکتي متغير با آرايش هاي مختلف بود. آزمودني ها مي بايست در کوشش هاي 20 ثانيه اي هدف نوري را تعقيب کنند. زمان باقي ماندن روي هدف توسط رايانه به عنوان نمره عملکرد آنها منظور شد. آزمودني ها پس از شرکت در پيش آزمون در دوره اکتساب 9 جلسه به تمرين پرداختند و در انتها در آزمون هاي يادداري و انتقال شرکت کردند. داده ها به کمک روش هاي آماري تحليل واريانس، کوواريانس، اندازه گيري مکرر و آزمون تعقيبي دانکن تحليل شد. نتايج نشان داد که تفاوت ها بين روش هاي مختلف آرايش تمرين در اکتساب و انتقال پارامتر معني دار، ولي در مرحله يادداري تاخيري معني دار نيست. کلید واژه: آرايش تمرين(Q2)اکتساب(Q2)يادداري(Q2)انتقال(Q2)برنامه حرکتي تعميم يافته و پارامتر(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: یادگیریطراحی آموزشیتمرین ذهنیانتقالسخنرانیحافظهطراحی آموزشیتکنولوژی آموزشیتمرین ذهنییادداریتداخل زمینه ایاکتساب ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: اثر تداخل زمينه اي (آرايش تمرين) بر يادگيري و انتقال برنامه حركتي تعميم يافته و پارامتر در تكاليف تعقيبياثر آرايش تمرين بر اکتساب، يادداري و انتقال برنامه حرکتي تعميم يافتهاثر تمرين متغير و تعداد کوشش هاي تمريني بر اکتساب، يادگيري و انتقال سرويس واليبال در کودکانتاثير شيوه ارائه محرک هاي متوالي بر اکتساب، يادداري و انتقال ترتيب توالي حرکات بصري: مطالعه يادگيري و يادداري تکاليف واجد دو جزء شناختي و حرکتيتاثير تداخل زمينه اي و بازخورد دامنه اي و خود کنترلي بر يادگيري پارامتر و برنامه حرکتي تعميم يافته در تکاليف تعقيبي مقالات همایشی مرتبط: تاثیر بازخورد خود کنترل و خود کنترل هنجاری بر اکتساب، یادداری و انتقال تکلیف هدف گیری پرتابی در دختران 12 تا 14 سالهتاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت افراد مبتدیمطالعه اثربخشی تمرین زوجی در اکتساب و یادداری (شوت بسکتبال) در کودکان 8 تا 10 سالاثر سازماندهی و توزیع پذیری تمرین در یادگیری طرحواره و برنامه حرکتی تعمیم یافته یک تکلیف حرکتی پیچیدهتاثیر تغییر فزاینده و کاهنده پارامتر فاصله بر یادگیری مهارت دارت ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی