برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1386 , دوره  - , شماره  31 ; از صفحه 47 تا صفحه 56 .
 
عنوان مقاله: 

بهره گيري از طبيعت براي آموزش موثر درس ايستايي در رشته معماري در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه مازندران، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
 
چکیده: 
با انقلاب صنعتي و تخصصي شدن علوم، معماري و سازه به دو رشته جدا از يکديگر تبديل گرديدند اين جدايي زمينه ساز نزديک شدن ايده هاي معمارانه به تخيلات هنرمندانه گرديد. عوامل متعددي در اين امر دخيل بوده اند که يکي از آن عوامل آموزش دروس سازه اي به معماران مي باشد. لذا اين مقاله ضمن مرور بر نقش سازه در معماري از منظر انديشمندان، با بررسي پژوهش هايي که در برخي از دانشگاه هاي جهان با استفاده از ابزارهاي مناسب براي اصلاح آموزش دروس ايستايي انجام پذيرفته است، به دنبال ارايه راهي براي برون رفت از اين مشکل مي باشد لذا در حوزه آموزش رشته معماري به تئوري هاي موجود در حيطه يادگيري توجه مي نمايد که اشاره دارند براي رسيدن به مرحله به کارگيري آموخته ها نياز به بهره گيري از روش ها و ابزارهاي مناسبي مي باشد تا با مشارکت دادن دانشجو در فرآيند يادگيري، امکان درک حضوري و ملموس از مفاهيم ايستايي فراهم گردد. لذا فرضيه مقاله مبتني بر بهره گيري از طبيعت براي آموزش ايستايي مي باشد. اين مقاله حاصل پژوهش ميداني در دانشگاه مازندران مي باشد که از طبيعت براي آموزش مفاهيم ايستايي به دانشجويان رشته معماري بر مبناي مدل يادگيري بلوم بهره گرفته شده است و در آن ضمن تحليل نتايج حاصله از اين پژوهش، افزايش ميزان يادگيري دانشجويان معماري را در درس ايستايي با بهره گيري از طبيعت را نشان مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شاهرودی، ع.، و گلابچی، م.، و اربابیان، ه. (1386). بهره گیری از طبیعت برای آموزش موثر درس ایستایی در رشته معماری در ایران. هنرهای زیبا, -(31), 47-56. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64265



Vancouver : کپی

شاهرودی عباسعلی، گلابچی محمود، اربابیان همایون. بهره گیری از طبیعت برای آموزش موثر درس ایستایی در رشته معماری در ایران. هنرهای زیبا. 1386 [cited 2021December05];-(31):47-56. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64265



IEEE : کپی

شاهرودی، ع.، گلابچی، م.، اربابیان، ه.، 1386. بهره گیری از طبیعت برای آموزش موثر درس ایستایی در رشته معماری در ایران. هنرهای زیبا, [online] -(31), pp.47-56. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64265.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 240 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی