5 SID.ir | طراحي و اعتباربخشي الگوي مطلوب برنامه درسي تربيت بدني دوره ابتدايي ايران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي و اعتباربخشي الگوي مطلوب برنامه درسي تربيت بدني دوره ابتدايي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

بخش اعظم اهداف تعليم و تربيت از طريق شركت دانش آموزان در فعاليت هاي ورزشي و حركتي قابل تحقق است. تربيت بدني به عنوان يكي از شاخه هاي اصلي تعليم و تربيت نقش مهمي در فرايند رشد جسماني و رواني فراگيران ايفا مي نمايد و يكي از دروس اصلي در بسياري از كشورهاست و برنامه هاي درسي آن همواره بازنگري و اصلاح مي شود.
رويكرد استراتژيك براي تدوين برنامه هاي درسي يكي از رويكردهايي است كه بيشتر برنامه هاي درسي تربيت بدني به سوي آن گرايش پيدا كرده است، بر اين اساس به مطالعه و بررسي اسناد و مدارك برنامه هاي درسي برخي از كشورها و مباني نظري برنامه درسي تربيت بدني تلاش گرديد الگوي مطلوب براي درس تربيت بدني با رويكرد برنامه ريزي استراتژيك طراحي گردد. در اين رويكرد توجه به چشم انداز، بيانه ماموريت و اصول حاكم بر برنامه درسي از نكات برجسته آن مي باشد كه عناصر برنامه درسي بر اساس رويكرد فراگير محوري و توجه به علايق و نيازهاي دانش آموزان شكل گرفته است. اين الگو با تلفيق حوزه هاي مرتبط با برنامه درسي، عناصر راهبردي و عناصر اساسي برنامه درسي تربيت بدني، هماهنگي اين درس را در نظام آموزشي افزايش داده كه در صورت اجرا بسياري از اهداف تربيت بدني در مدارس تحقق خواهد يافت. براي اعتبار بخشي الگوي پيشنهادي از نظرات كارشناسان تربيت بدني و برنامه ريزي درسي استفاده شده كه درصد بالايي از نمونه آماري الگوي مذكور را تاييد نموده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 483
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی