برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1386 , دوره  - , شماره  29 ; از صفحه 79 تا صفحه 86 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي تعاملي: مطالعه فرهنگ كاربران ايراني جهت ايجاد تعامل بهتر با محصولات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای تجسمی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

طراحي تعاملي امروزه به مفهوم ايجاد ارتباط بهتر و مفيدتر بين محصولات صنعتي و كاربران مي باشد. اين واژه كه نخست در علوم كامپيوتر و در طراحي صفحات واسطه اي كامپيوترها مطرح بود، امروزه در طراحي كليه محصولات صنعتي به كاربرده مي شود. عرصه طراحي تعاملي بسيار نوپا است و عمر آن به دهه پيش مي رسد. در دنياي قبل از كامپيوترها، طراحي تعاملي به مفهوم امروزي وجود نداشت، اما امروزه به حدي گسترش يافته است كه به يك رشته دانشگاهي مجزا تبديل شده است. طراحي تعاملي، نوعي از طراحي كاربر محور است و همواره در جستجوي راه هاي آسان تر براي ارتباط محصولات صنعتي با كاربران مي باشد. بر مبناي اصول طراحي تعاملي، علاوه بر تفاوت هاي فردي، حالات روحي افراد در زمان هاي مختلف نيز، بر نحوه استفاده آنها از محصولات تاثير خواهد داشت. در اين مقاله، به منظور شناختي كلي از عادات كاربران ايراني و تعاملات آنان در برخورد با محصولات دنياي امروز، مطالعه اي بر روي كاربران ايراني به شيوه مطالعه ميداني انجام گرفته است، كه نتايج اين مطالعه الگويي اوليه و كلي از رفتارهاي كاربران ايراني در مواجهه با محصولات مدرن ارايه مي دهد. طراحي تعاملي مي تواند با در نظر گرفتن اين الگوي رفتاري ارتباط بهتري را بين كاربر و محصول به وجود بياورد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خداداده، ی.، و یعقوبیان، ش. (1386). طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات. هنرهای زیبا, -(29), 79-86. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=61374



Vancouver : کپی

خداداده یاسمن، یعقوبیان شادی. طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات. هنرهای زیبا. 1386 [cited 2021November30];-(29):79-86. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=61374



IEEE : کپی

خداداده، ی.، یعقوبیان، ش.، 1386. طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات. هنرهای زیبا, [online] -(29), pp.79-86. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=61374.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 384 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی